-
Sabiedriskās attiecības
Public Relation itver
1. Plānošanu (situācijas analīze, mērķu, uzdevumu un mērķa grupas (vai grupas, kuras atbalsts nepieciešams) definēšana)
2. Attiecības (cilvēki attīsta prasmes savākt informāciju, pastāvīgi izvērtēt apgūto un formulēt priekšlikumus)
3. Rakstīšanu un izdošanu (iespiestie materiāli)
4. Informēšanu (tīkls, caur kuru informāciju nogādāt adresātam)
5. Producēšana (publikācijas, ziņojumi, filma, multimediju programmas)
6. Īpaši pasākumi (konferences, izstādes, ikgadējas svinības, konkursi, braucieni utt.)
7. Runāšanau (prasme personīgi komunicēties – gan runājot ar cilvēkiem, gan gatavojot runas un tās prezentējot)
8. Izpēte un izvērtēšana (faktu vākšana - gan intervijās, bibliotēkās un neformālās sarunās, gan arī pētījumos)
Daži cilvēki arī šodien domā, kā PR ir jauna zinātne, bet tas nav taisnība. Vēsturiski Public Relation attīstība plūdusi divās gultnēs. Jēdziens Public Realtion esot radies ASV 19. gs. otrajā pusē. Šo jēdzienu lietojis ASV prezidents Tomass Džefersons uzrunā Kongresam jau 1807. gadā. Taču darījumu pasaulē to sāka izmantot tikai ap 1882. gadu.(1) Public Relation kā jēdzienu pirmo reizi lieto 1882. gadā Dormans Ītons Jēlas universitātē. 1897. gadā šo jēdzienu sāk lietot mūsdienu izpratnē, nostabilizējas preses aģenta loma. Amerikas rovolūcija tiek uzkatīta par svarīgu laiku Public Relation attīstība. Pirmā Public Relation mācību grāmata jaunajā pasaulē iznāca 1923. gadā.
Public Relation sociāli politiskā nozīme nerisina problēmas, bet likvidē, mazina sekas. Darbojas, lai politika būtu caurspīdīga, lai cilvēki justos politiski un sabiedriski nozīmīgi; Public Relation darbojas arī kā pakalpojumu sniedzējs. Public Relation ir publiski atbildīgs, veido bāzi konsensus nodibināšanai.
…
Pēdējos gados masu informācijas līdzekļos sevišķi populāra tēma ir sabiedriskās attiecības vai Public Relation (PR) un viss ar to saistītais. Ik pa brīdim mēs varam lasīt par dažādu sabiedrisko attiecību kompāniju pirkšanu, pārdošanu, akcijām un pasākumiem. Gandrīz katra augstskola piedāvā saviem studentiem apgūt sabiedrisko attiecību bakalaura programmu. Varētu pat teikt, ka PR (public relations) savā ziņā ir modes kliedziens. Tomēr, kā jau ikviena modes lieta – šī nozare ap sevi ir radījusi virkni mītu, kuri mulsina uzņēmējus un rada neizpratni par to, ar ko tad īsti nodarbojas sabiedrisko attiecību kompānijas. Taču galvenais - ko tās piedāvā biznesam. Bet kas ir šis Public Relation, un ko tas var nodarīt mums? Sabiedriskās attiecības, pirmkārt, ir kompetenta komunikācija. Tā ietver attiecības ar kompānijas klientiem, darbiniekiem un investoriem, atgriezeniskās saites veidošanu ar sabiedrību, mediju attiecības, kā arī daudzas citas lietas, kas palīdz nodrošināt efektīvu komunikāciju ar dažādām uzņēmumam nozīmīgām sabiedrības grupām. Manuprāt, Public Relation varētu definēt kā saskarsmes mākslu, kas prasa zināmu izpratni. Tās neapšaubāmi ir mūsu gs. produkts. Public Relation iever sevī divpusēju komunikāciju, informācijas nodošanu un saņemšanu. Public Relation — apzināta un plānota darbība , kas vērsta un sabiedrību, kas tieši vai netieši saistīta ar organizāciju. Public Relation mērķis ir radīt uzticību sabiedrības un organizācijas starpā. Public Relation rada nepieciešamo gaisotni, lai organizācijas mērķi tiktu un pieņemti. Es domāju, ka Public Relation var saistīt ar ētisku propagandu, jo tas bieži ir grūti atšķirt. Propaganda tas ir komunikācija, kas ietver sevī ultimatīvu mērķi un cenšas panākt brīvprātīgu domas akceptēšanu, taktisks līdzeklis sabiedrības domas iespaidošanai. Taču ir atšķirības, jo Public Relation veido tēlu, operē ar pārbaudītiem faktiem, nemelo un nelieto sagrozījumus un jēdzienus, kas grūti izprotami. Propagandas mērķis ir aicināt uz darbību, tā sadala savēji, kalpot politikai, taču Public Relation to nedara. Propaganda tas ir vienkārši pārliecināšana.
- Attiecības uzņēmumā
- Sabiedriskās attiecības
- Tēzes par tēmu "PR speciālistu un žurnālistu savstarpējās attiecības"
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Attiecības uzņēmumā
Эссе для университета3
-
Tēzes par tēmu "PR speciālistu un žurnālistu savstarpējās attiecības"
Эссе для университета2
-
Reklāma un sabiedriskās attiecības
Эссе для университета5
-
Anotācija grāmatai S.Veinberga "Publiskās attiecības. Teorija un prakse"
Эссе для университета2
-
Mūsdienu cilvēka un sabiedrības attiecības
Эссе для университета4
Оцененный!