-
Saruna ar kultūru
Ik uz stūra tiek skandināts par dažādām kultūrām - vieni runā par ēšanas kultūru, fizkultūra, citi par masu kultūru, sadzīves kultūru, politisko kultūru. Tāpat ļoti bieži tiek runāts par senču atstātu kultūrmantojumu un kultūrbagātību. Vēl dzirdam, kā māte māca bērnam: „Uzvedies kulturāli, esi kārtīgs!” Vai arī veca sieviņa pie sevis pukst: „Savu mūžu neesmu redzējusi tik nekulturālus jauniešus…” Rodas jautājums, kas tad īsti ir kultūra, kur meklējams kultūras sākums un rodams gals, ja tāds vispār ir. Vai tiešām šī vārda „kultūra” lietojums ir tik plašs, daudzpusīgs un vai skandināt to ik uz stūra būtu pareizi? Un laikam jau uz šiem jautājumu neviens nespēs atbildēt labāk, kā pati Kultūra. Tad nu es griezos pie pašas Kultūras ar dažiem pavisam vienkāršiem jautājumiem, un sāku es ļoti elementāri:
„Kas tu esi?”
Kultūra: Vai vēlies dzirdēt īsu un konkrētu atbildi? Piedod, bet īsas atbildes man nemaz nav. Man nav īsa skaidrojuma vai konkrētas definīcijas. Esmu pārāk daudzpusīga un universāla. Mani katrs izprot savādāk, katrs no manis ņem to, kas tam sirdij tuvāks. Nereti mani lieto ļoti sašaurinātā ziņā, attiecinot tikai uz teātri, mākslu, literatūru, arhitektūru. Lai tev būtu vieglāk saprast, tad teikšu tev tā – nebūtu cilvēku, nebūtu arī manis, es esmu tā, ko cilvēks ir veidojis visos laiku laikos, no pašiem pirmsākumiem. Tas kā viņi dzīvoja, kādas mājas cēla, kā apstrādāja laukus, devās medīt, gatavoja, tā biju es pašos pirmsākumos, vēl pavisam primitīva, bet arī cilvēks uzreiz nepiedzimst liels un visuvarens, tā arī es esmu augusi un attīstījusies līdz ar cilvēku palēnām, piedzīvojusi gan kāpumus, gan kritumus, gluži kā cilvēki savas dzīves laikā! Mani ir veidojuši gan tavi senči, gan tu, gan noteikti veidos nākotnē arī tavi bērni un bērnu bērni.
Es varu būt izteikta simbolos, zīmēs, ko katrs iespējams sapratīs pavisam savādāk. Piemēram, nots – komponists notis liekot kopā radīs skaņdarbu, bet cits spēs pateikt, tikai to, ka notis ir saistītas ar dziesmām, bet notis- tās ir sava veida burti, ko spēj lasīt un likt kopā tikai mūziķis, komponists. Tā ir māksla, bet māksla tā esmu es, māksla ir daļiņa no manis.
Es cenošos būt tā, kas palīdzēt tev izprast pasauli, es vēstu par pagātni, kura statuju, pieminekļu un citu kultūras vērtību veidā tiekas ar cilvēku šodien, tā dzīvošanas laikā. Tā es vēstu tev par bijušo.…
Radošais darbs. Ik uz stūra tiek skandināts par dažādām kultūrām - vieni runā par ēšanas kultūru, fizkultūra, citi par masu kultūru, sadzīves kultūru, politisko kultūru. Tāpat ļoti bieži tiek runāts par senču atstātu kultūrmantojumu un kultūrbagātību. Vēl dzirdam, kā māte māca bērnam: „Uzvedies kulturāli, esi kārtīgs!” Vai arī veca sieviņa pie sevis pukst: „Savu mūžu neesmu redzējusi tik nekulturālus jauniešus…” Rodas jautājums, kas tad īsti ir kultūra, kur meklējams kultūras sākums un rodams gals, ja tāds vispār ir. Vai tiešām šī vārda „kultūra” lietojums ir tik plašs, daudzpusīgs un vai skandināt to ik uz stūra būtu pareizi? Un laikam jau uz šiem jautājumu neviens nespēs atbildēt labāk, kā pati Kultūra. Tad nu es griezos pie pašas Kultūras ar dažiem pavisam vienkāršiem jautājumiem, un sāku es ļoti elementāri:
- Grieķu kultūras ietekme uz romiešu kultūru
- Saruna ar kultūru
- Tehnoloģisko izgudrojumu ietekme uz kultūru
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Tehnoloģisko izgudrojumu ietekme uz kultūru
Эссе для средней школы1
-
Grieķu kultūras ietekme uz romiešu kultūru
Эссе для средней школы2
-
Grieķu kultūras ietekme uz vēlāko laikmetu kultūru
Эссе для средней школы1
-
Pārskats pār renesanses kultūru
Эссе для средней школы6
-
Grieķijas kultūras ietekme uz mūsdienu kultūru
Эссе для средней школы1