Mēs dzīvojam sabiedrībā, kurā saskarsme ar citiem cilvēkiem ir neizbēgama. Saskarsmē ar citām personām atklājas mūsu rakstura, uzvedības, interešu un uzskatu dažādība, kas var novest pie domstarpībām starp personām, līdz ar to var izveidoties konflikti. Apskatīsim kādu konfliktsituāciju, kas ir izveidojusies darba vietā starp kolēģiem. Konflikts sākas ar to, ka uzņēmuma vadītājs norīko darbinieku jaunā kolēģa apmācīšanai, bet šī papildus darba veikšanas dēļ darbinieks nespēja laikus veikt savus tiešos darba pienākumus, sāka darbus veikt steigā un kļūdaini, par ko saņēma pārmetumus no vadības puses. Šī iemesla dēļ darbinieks sāka ignorēt jauno kolēģi, nesniedza vairs nekādu palīdzību darba jautājumos un izteica negatīvas piezīmes par kolēģi un viņa darba gaitu. Šajā situācijā, no vecā darbinieka puses, netiek ievēroti ētikas principi, līdz ar to ir izveidojusies konfliktsituācija, kuru ir nepieciešams atrisināt, lai tā neizvērstos vēl lielākā problēmā.