Skolotāja profesionālā kompetence ir izglītības procesā iegūta un uz zināšanām, pieredzi, vērtībām un attieksmēm balstīta spēja, kas izpaužas prasmēs – gatavībā pedagoģiskajai darbībai, kompetencēs, kas nodrošina efektīvu mācīšanas – mācīšanās procesu.
Skolotāja darbība ir intelektuāla darbība. Pedagogam ir jābūt ar plašu redzesloku, ar savu variatīvu domāšanu un darbības stilu, kas atbilst mūsdienu un nākotnes sabiedrības prasībām.
Mūsdienu sabiedrībā pedagogs ir gan izziņas avots, gan līdzeklis savas un citu pieredzes, zināšanu, vērtību, interešu, motivācijas bagātināšanā, personības pilnveidošanā. Paralēli intelektuālajai attīstībai notiek bērna emocionālā un sociālā attīstība, kas veido pamatu tam, kā bērns jūtas un darbojas. Zinot katra individuāla bērna konkrētos attīstības apstākļus, var saprast, kādas prasības tam izvirzīt un kā viņu stimulēt.…