Šajā ekonomiskajā situācijā daudzi mazie uzņēmumi nav spējuši izdzīvot, līdz ar to dažās nozarēs konkurence ir sarukusi un uzvar tas, kurš piedāvā preci ar visaugstāko labumu, bet ar viszemāko cenu. Tā tas bijis arī pirms šīs ekonomiskās „klizmas.” Kas tad īsti ir konkurence? Kur konkurence Latvijā nepastāv vai arī ir ļoti maza? Kā saprast šos vārdus, ka konkurēt nav tas pats, kas izdzīvot?
Ekonomikā jēdzienu konkurence var saprast, kā cīņu par labākiem sasniegumiem kādā saimnieciskās dzīves jomā, veicot cenu izmaiņas, piedāvājot preci pēc iespējas izdevīgāku pircējam, pārpērkot savus konkurentus utml. Mūsdienu konkurences teorijas pamatlicējs Maikls Porters (Hārvardas universitātes profesors). Konkurencei ir arī vairāki veidi: preču veidu konkurence, vajadzību un vēlmju konkurence, starpfirmu konkurence, kā arī līdzīgu preču grupu konkurence. …