Jā, es piekrītu apgalvojumam, ka konkurence ir veicinājusi Latvijas ekonomikas izaugsmi pēdējo 10 gadu laikā. To pierāda: konkurence mobilo sakaru tirgū, lielā pārtikas veikalu konkurence, kā arī konkurence nekustamo īpašumu tirgū. Konkurences ietekmē samazinās cenas un uzlabojas preču un pakalpojumu kvalitāte, kas savukārt palielina patērētāju izvēles iespējas. Konkurence arī stimulē ražotājus uzlabot preču un pakalpojumu kvalitāti un palielināt to dažādību. Konkurences psiholoģiski iedarbīgs ierocis ir reklāma. Tās uzdevums ir propagandēt konkrētu preču atšķirīgās īpašības, radīt firmai labo slavu.
Vēl nebijis konkurences sīvums — tā var raksturot pašreizējo situāciju Latvijas mobilo sakaru tirgū. Vilinot klientus, trīs operatori — „Tele2”, „Latvijas Mobilais telefons” un „Bite Latvija” — ne tikai ieņēmuši vietu visvairāk reklamēto produktu desmitniekā, bet arī piedāvā neparasti izdevīgas cenas. „Mēs rēķinājām, ka pusgada laikā, kopš „Bite” būs tirgū, tarifi samazināsies par 15%,” saka Latvijas Telekomunikāciju asociācijas izpilddirektors Jānis Lelis, piebilstot, ka šis process jau ir sācies. „LMT”, „Tele2” un „Triatel” —, konkurence nebija tik saspringta, taču, līdzko parādījās „Bite Latvija”, visas kompānijas sasparojušās, jo īpaši to parāda reklāmu daudzums.…