Šajā rakstā Baiba Ekere apskata jautājumu par Eiropas nākotni caur Ž. Daridā darbā “L’autre Cap” izteiktajām domām.
Jo Eiropas Savienība būtībā tiek pieņemta par vienīgo alternatīvu. Lieta tāda, ja par šo jautājumu izvēršas diskusijas, tad apspriež tikai to kā tas ir sasniedzams. Autore grib vērst mūsu uzmanību uz to, ka jāpadomā par Eiropas kultūras nākotni. Tiek piedāvāts šis Ž. Daridā skatījums, kas principiāli atšķīrās no citiem.
Sākotnēji B. Ekere pastāsta par šī franču domātāja - Ž. Deridā politisko pozīciju. Deridā nekad nav rakstījis darbu politiskajā filosofijā. Tiek izteikts tāds variants, ka iespējams viņš nekad nav pieņēmis kādu atsevišķu politisko pārliecību. Tai pašā laikā Deridā filosofiski radikālais uzskats izraisīja debates un viņš ieturēts kreisajā spektrā.
Viens no Deridā projekta popularizētājiem angļu valodā Dž. Beningtons saka, ka ir nepareizi gaidīt no Deridā darba atbildi uz “politikas” vai “politiskās filosofijas” jautājumiem.
Domātājs, izvairoties runāt par Eiropas ģeopolitisko pagātni, tagadni un nākotni, netieši ir spiests ar to saskarties, izsakoties par Eiropas kultūru.
Ļoti interesanti, ka autore atzīmē Deridā ieinteresētību ar nacismu un politiskās sabiedrības nemiera izjūtu par to. Interesants ir fakts, kas saistās ar šī darba nosaukumu, jo vārdiem l’ autre un le cap ir daudz dažādu nozīmju.
Būtiska loma Deridā darbā ir dekonstrukcijas jautājumam, kas cieši saistīts ar atbildību. Šīs lietas ir cieši saistītas, tādēļ nevar pastāvēt viena bez otras. Tā arī runājot par Eiropu parādās atbildība kā saturošs un strukturējošs elements.…