-
Adaptācija vienai nedēļai
Ievads.
Adaptācija ir reakcija, ar kuru cilvēks maina izturēšanos atbilstoši apstākļiem, pielāgošanās apstākļiem. Cilvēka dzīve prasa neskaitāmas adaptācijas – gan fiziskas, gan psihiskas (pielāgošanās temperatūras svārstībām, jaunai situācijai, emocionālam šokam utt.). Lielākajai daļai kompleksu cēlonis ir neizdevusies adaptācija. Adaptācijas trūkums sevišķi raksturīgs pirmajiem mūža gadiem – grūti pielāgoties vecākiem, skolas videi, brālīša vai māsiņas piedzimšanai. Adaptācija ir būtiska līdzsvara pazīme.
Adaptācija ir visai plašs jēdziens, kas apzīmē organisma pielāgošanos videi, lai saglabātu izdzīvošanai svarīgu līdzsvaru. Cilvēks ir sociāla būtne, nesaraujami saistīts ar sabiedrību, saskarsmi, tāpēc būtiski ir apzināties sociālās adaptācijas jeb indivīda pielāgošanās videi procesa un rezultāta nozīmi. Adaptācija vidē ir nepārtraukts process, tomēr tās nozīme īpaši jāakcentē indivīda darbības un vides maiņas apstākļos.
Adaptāciju saprot kā:
- apkārtējās vides un sevis adekvātu uztveri;
- attiecību un saskarsmes ar apkārtējiem adekvātu sistēmu;
- spēju pašorganizēties un mijiedarboties grupā;
- spēju mainīt uzvedību, ņemot vērā citu cilvēku uzskatus. Sociālā adaptācija ir pirmais solis jaunā bērnu dārza apmeklētāja sadzīvošanai un izdzīvošanai jaunajā vidē. Adaptācijas uzdevums ir pēc iespējas īsākā laikā iekļaut bērnu komandā, izmantot viņa iepriekš iegūtās zināšanas, pieredzi nodarbībās un ārpus tām. Adaptācijas procesam jābūt formālam, organizētam, lai nerastos neformālā ceļā iegūts nepareizs priekšstats, attieksme.
Adaptācijai izmanto šādus informācijas veidus:
• Vispārējo informāciju;
• Informāciju par bērnu dārza apkārtni, darbiniekiem, citiem bērniem, grupas telpām un citām telpām, iekšējiem kārtības noteikumiem, nodarbībām;
Svarīgi, lai bērns iekļautos grupā (kolektīvā) un savukārt grupa pieņemtu jauno dalībnieku.
…
Pirmā diena. Uzdevumi: - iepazīstināt bērnus vienu ar otru; - atraisīt viņos draudzīgumu; - iepazīstināt ar savu „zīmīti”; - parādīt, kur atrodas tualete. Skolotāja sagaida bērnus un aicina viņus grupiņas vidū: Labrīt, labrīt, To sakām mēs visi tūlīt. Labrīt, labrīt, Lai gaisma sirsniņā jums krīt! Labrīt, labrīt, To nedrīkstam aizmirst nekad, Labrīt, labrīt, Lai pār pasauli skan! Lai veiksmīgāk iepazītos, skolotāja izdomā tādus elementus, lai noturētu bērnu uzmanību. Šoreiz skolotāja visus nostāda lielā aplītī, tad pati tēlo vilciena lokomotīvi un izstāsta bērniem, ka viņi šodien brauks pa grupiņu un ‘audzēs’ klāt vagonus – bērnus ( katrs vagons – viens bērns ). Skolotāja kā lokomotīve sāk braukt: Vilcieniņš pa sliedēm brauc, Čuku – čuku – skaļi sauc. Piestājas pie pirmā bērniņa, kas ir aplītī un saka: „Mani sauc Inese, Līga, kāp iekšā un saki, kā sauc tevi?” Bērniņš ‘piekabinās’ klāt, sakot savu vārdiņu. Lokomotīve saka: „Sveiks, Jānīt! Tagad abi kopā ‘brauc’, dziedot: Vilcieniņš pa sliedēm brauc, Čuku – čuku – skaļi sauc. Piestāj pie nākamā bērniņa, ar kuru sasveicinās gan skolotāja, gan Jānītis, vēlreiz nosaucot savus vārdus. Nākamais, kas kāpj vilcienā sasveicinās ar visiem iepriekšējiem, kas jau ir vilcienā. Tā viņi brauc tālāk, līdz visi bērniņi ir vilcienā. Kad visi ir vilcienā, skolotāja pārjautā, vai bērni atceras visu vārdiņus. Tad visi kopā skandinot: Vilcieniņš pa sliedēm brauc, Čuku – čuku – skaļi sauc.
- Adaptācija vienai nedēļai
- Komunikācijas psiholoģija
- Periodizācija.Tabula.“Es” koncepcijas pētīšana. Skaidrojošā vārdnīca
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Integrētās nodarbības - projekts nedēļai "Kukaiņi"
Конспект для университета20
Оцененный! -
Psiholoģija
Конспект для университета53
-
Psiholoģijas eksāmena biļetes
Конспект для университета45
-
Metodiskais materiāls sociālpsiholoģisko treniņu grupu vadīšanā
Конспект для университета67
-
Apmierinātības ar darbu aptaujas adaptācija
Конспект для университета6