Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
11,49 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:813348
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 05.02.2009.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: Нет
Ссылки: Не использованы
Рассмотреный период: 2000–2010 гг.
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
1.  Administratīvā procesa jēdziens    2
2.  Administratīvā procesa būtība un veidi    2
3.  Administratīvā procesa mērķi un uzdevumi    2
4.  Administratīvā procesa principi    3
5.  Administratīvā procesa tiesiskais regulējums    3
6.  Administratīvā procesa subjekti    3
7.  Administratīvā procesa stadijas    4
8.  Administratīvā procesa tiesā vispārējais raksturojums    4
9.  Administratīvā procesa iestādē vispārējais raksturojums    5
10.  Administratīvā procesa administratīvo pārkāpuma lietā vispārējs raksturojums    6
11.  Administratīvā procesa loma tiesiskā valstī    7
12.  Administratīvā procesa tiesību attīstības vēsture    7
13.  Administratīvā procesa tiesību normu avoti    8
14.  Administratīvā procesa normu iedalījums    9
15.  Administratīvā procesa tiesību normu veidi    9
16.  Administratīvā procesa subjektu un dalībnieku tiesības un pienākumi    10
17.  Administratīvā procesa uzsākšana    11
18.  Administratīvā procesa tiesību pamatfunkcijas    11
19.  Administratīvā akta jēdziens un pazīmes    12
20.  Administratīvā akta atcelšana    12
21.  Administratīvā akta procesa uzsākšana no jauna    13
22.  Administratīvā akta apstrīdēšana padotības kārtībā augstākā iestādē vai amatpersonai    14
23.  Administratīvā akta izdošana, apstrīdēšana un izpildīšana    14
24.  Adminsitartīvā akta paziņošanas princips administratīvajā procesā    17
25.  Adnistratīvā akta stāšanās spēkā un tā apstrīdēšana    17
26.  Administratīvā akta izpilde    18
27.  Administratīvo aktu norobežošana no citiem publiski tiesiskās attiecības regulējošiem aktiem    18
28.  Administarīvā akta izdošana un paziņošana    19
29.  Lietu piekritība un pakļautība administratīvajā procesā    20
30.  Tiesiskuma princips administratīvajā procesā    21
31.  Termiņi administratīvajā procesā    21
32.  Lēmumi administratīvajā procesā    22
33.  Pamatojuma princips administratīvajā procesā    23
35.  Vienlīdzīnas princips administratīvajā procesā    23
36.  Proporcionalitātes princips administratīvajā procesā    23
37.  Tiesiskās paļāvības aizsardzības princips administratīvajā procesā    23
38.  Uzraudzība un kontrole administratīvajā procesā    24
40.  Pierādījumi administratīvajā procesā    24
41.  Pārstāvības un palīdzības princips administratīvajā procesā    26
42.  (43.)Administratīvās iestādes rīcības pārsūdzēšana tiesā    26
45.  Administratīvais procesa tiesā atšķirība no pašreizējā civilprocesa    26
46.  Administratīvi procesuālo tiesību nozīmīgums tiesiskā valstī    27
47.  Administratīvā procesa regulējums Eiropas cilvēktiesību konvencijā    28
48.  Tiesiska administratīvā procesa ieviešanas dzīvē problēmas    28
49.  Administratīvais process un cilvēktiesības    29
50.  Lietā būtiskās informācijas konstatēšana un novērtēšana kā administratīvā procesa stadija    30
51.  Iestādes faktiskā rīcība    30
52.  Uzziņa    30
53.  Atlīdzināšanas pienākums    31
54.  Pagaidu noregulējums    31
Фрагмент работы

1.Administratīvā procesa jēdziens.
Administratīvais process ir likumā noregulēta kārtība, kādā privātpersona var apstrīdēt valsts iestādes izdotu administratīvu aktu un pārsūdzēt to tiesā.
Juridisko terminu “administratīvais process” gan Latvijā, gan ES valstīs dažkārt lieto gan plašākā, gan šaurākā nozīmē. Šaurākā un visbiežāk lietotā nozīmē ar to tiek saprasta individuālo aktu izdošanas kartība.
Plašākā nozīmē ar administratīvo procesu saprot gan individuālo, gan vispārsaistošo valsts pārvaldes aktu izdošanas kārtību. Dažu valstu administratīvo procesu likumi, ietver gan vispārsaistošo aktu, gan individuālo lēmumu izdošanas kārtību. Taču vairākumā valstu administratīvā procesa likumos un juridiskajā literatūrā administratīvais process nozīmē tikai individuālo lēmumu pieņemšanas un administratīvo aktu izdošanas kārtību.
No 01.02.04. ir spēkā APL, kas regulē administratīvās attiecības starp valsts pārvaldes iestādēm un privātpersonu. APL nodrošina privātpersonas aizsardzību pret ierēdņu un amatpersonu patvaļu, paredzot efektīvi un īsā laikā apstrīdēt un pārsūdzēt izdoto administratīvo aktu vi iestādes faktisko rīcību.
Bet no otras puses Administratīvā procesa centrā atrodas administratīvais akts, kas ir galvenais valsts rīcības instruments pret indivīdu. Blakus tam minami arī faktiskā rīcība un publisko tiesību līgums.
Administratīvais process definē valsts un privātpersonas attiecības, un to var uzsākt jebkura no abām pusēm.

2.Administratīvā procesa būtība un veidi.
Administratīvais process ir likumīgs un tiesisks mehānisms kā iedzīvotājs var realizēt savas Satversmē garantētās tiesības.
Administratīvā procesa nepieciešamību nosaka vairāki faktori: 1)tiesiskai valstij ir pienākums ieviest tiesiskas valsts principiem atbilstošu administratīvo procesu. Administratīvajam procesam ir arī liela ietekme uz valsts ekonomiku, jo ar dažādu administratīvo aktu izdošanu tiek regulētas indivīda attiecības ar valsti. Valsts interesēs ir radīt situāciju, kurā valsts darbība ir prognozējama un uzņēmējs var paļauties, ka pieņemtie lēmumi netiks atcelti vai grozīti.
Tādējādi Latvija ir ieviesu jaunu administratīvo procesu, lai nodrošinātu savas darbības atbilstību demokrātiskas un tiesiskas valsts principiem.
Administratīvais process lielākā vairuma gadījumos ir rakstisks process, bet tas neizslēdz gadījumus, kad tas varētu būt citāda veida rīkojums, respektīvi, AA var tik izdots kā rakstiski, tā mutiski, kā arī zīmju valodā, ar konkludentām darbībām.
Jebkurā gadījumā personai vienmēr ir tiesības saņem AA rakstveidā.

3.Administratīvā procesa mērķi un uzdevumi.
Administratīvā procesa pamatmērķi ir šādi:
*nodrošināt demokrātiskas, tiesiskas valsts pamatprincipu, it sevišķi cilvēktiesību, ievērošanu konkrētās publiski tiesiskajās attiecībās starp valsti, no vienas puses, un personu, no otras puses;
*pakļaut neatkarīgas, objektīvas un kompetentas tiesu varas kontrolei izpildvaras darbības, kuras attiecas uz konkrētām publiski tiesiskajām attiecībām starp valsti un personu;
*nodrošināt tiesību normu tiesisku, precīzu un efektīvu piemērošanu publiski tiesiskajās attiecībās.
Uzdevumi:
Vispirms ir jābūt skaidrai izpratnei par administratīvā procesa uzdevumiem. Tieši šo problēmu apgāja padomju tiesību zinātnieki, kuri aizstāvēja ideju par šādas tiesību nozares izveidošanu padomju tiesību sistēmā. Tā viens no šīs idejas aizstāvjiem prof. V.Sorokins savā grāmatā, kurā viņš aizstāv administratīvi procesuālo tiesību kā patstāvīgas tiesību nozares izveidošanas nepieciešamību.
Latvijas tiesību teorija šajā jautājumā trīsdesmitajos gados bija pavirzījusies tālāk. Tā prof. K.Dišlers, runājot par administratīvā procesa uzdevumiem, norādīja, ka administratīvā procesa uzdevums ir ne tikai aizstāvēt kādas personas subjektīvās tiesības, bet arī novērst likumu un saistošo noteikumu pārkāpumus kādas administratīvās iestādes vai amatpersonas darbībā. Tagad šie uzdevumi ir iestrādāti jaunajā APL, un tie ir ne tikai aizstāvēt kādas personas subjektīvās tiesības, bet arī novērst likumu un saistošo noteikumu pārkāpumus kādas administratīvās iestādes vai amatpersonas darbībā. Administratīvā procesā nav sacīkstes principa, jo administratīvā procesa uzdevums ir aizsargāt privāto tiesību subjektus no publisko tiesību subjektu izdarītiem viņu tiesību un likumisko interešu aizskārumiem.

4.Administratīvā procesa principi.
Ar mērķi panākt, lai valsts pārvaldes akti nodrošinātu taisnīgumu indivīdu un valsts pārvaldes institūciju attiecībās un tiktu nodrošināti vienoti indivīda aizsardzības standarti visās dalībvalstīs, Eiropas Padomes Ministru komiteja vairākās rezolūcijās rekomendējusi Eiropas Padomes dalībvalstīm tiesību un pārvaldes praktiskajā darbībā vadīties no šajās rezolūcijās noteiktajiem principiem. Būtiskākie no šiem principiem ir sekojoši: skat likuma 4 – 14.pantu.

Коментарий автора
Комплект работ:
ВЫГОДНО купить комплект экономия −12,27 €
Комплект работ Nr. 1139921
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация