Mūzikas uztveres un novērtējuma procesi krusta-modālās estētikas komunikācijā
Pēdējās desmitgadēs muzikologi labāk kā kaimiņu disciplīnu pētnieki, ir likuši lielāku uzsvaru muzikālajām aktivitātēm. Ķermeņa kustības, kā darbības procesi rituālos dejošana, izteiksmīgi žesti, aplausi, sišana ar kājām pa zemi un citas darbības ar kājām un kut kas līdzīgs, ir savienoti ar mūziku no paša sākuma un dara valodas aktivitātes, kamēr skaņas darbarīki uzlabo dabisko ķermeņa un citi dabisko nozīmju instrumentu dotības.
Kognitīvās un intelektuālās cilvēku pirmsākumu dotības ir aktivizētas caur speciālām mūzikas strukturēšanas pazīmēm (piemēram, sonāte no alkoholisko dzērienu veidiem), vēl labāk kā caur dziedāšanas sajūtu vai izrunātiem vārdiem un tekstiem, kamēr emocionālās dotības, ķermeniskums un fiziskās sajūtas ir aktivizētas caur pārnesumu un mūzikas, kas ienākusi tieši skaņu pazīmju sākumos, daudznozīmīgumu un citiem performances (uzstāšanās) ingredientiem. …