Kopš ārzonu finanšu centri, iespējams, ir valstīs ar zemiem nodokļiem, tas veicina sliktu attieksmi izcelsmes valstīs. Neskatoties uz to, ĀFC var radīt netīšas pozitīvas sekas un ietekmi uz kaimiņvalstīm, jo tikmēr tās darbojas kā konkurences radītājs vietējo banku sektorā. Mēs iegūtu un izlīdzinātu to modeli, ka pašmāju valstu monopolu bankas, kurām ir raksturīga konkurētspēja ĀFC, piedāvā nodokļu priekšrocības, kuras var iegūt, pārvietojot aktīvus ārzonās kur ir zemākas izmaksas. Līdz ar to pieaug starpība starp ĀFC un izcelsmes valsti. Mūsu modelis prognozē, ka esot tuvumā ĀFC ir iespējams ietekmēt konkurenci iekšzemes banku sektorā, kaut arī kopumā efekts uz labklājību ir neskaidrs. Mēs analizējam un apstiprinām paredzējumus empīriski (pamatojoties uz pieredzi). ĀFC tuvums ir saistīts ar konkurētspēju vietējā banku sistēmā un lielāku vispārējo finanšu sistēmu padziļināti.
ATSLĒGAS VĀRDI: teorija, empīrisks, fakts, šķērsgriezums, aktīvi, nodokļi, patvērums, nauda un konkurētspēja.
1.IEVADS
Ārzonu finanšu centri ir jurisdikcijas kompetencē, kas pārrauga nesamērīgu finanšu aktivitāti nerezidentu vidū.
Finanšu darbība ĀFC parasti dominē ar
starpniecības pakalpojumu sniegšanu lielākajām kaimiņu valstīm. Šajā dokumentā mēs izvirzām divus atšķirīgus jautājumus par ĀFC cēloņiem un sekām: 1) kāpēc valstis kļūst par AFC dalībvalstīm? 2) Kādas sekas uz kaimiņvalstīm atstāj ĀFC darbība? …