4. Arī noteiktā valsts sistēmā nevar pastāvēt vienota ideja par vispārēju, gludi ritošu cilvēces audzināšanu un attīstību, jo pati sabiedrība nekad nav un nebūs vienota, līdzīgi domājoša. Sabiedrība ir daudzšķautņaina, tā ietver dažādas kultūras, dažādus audzināšanas modeļus. Un starp visām šīm vidēm aug cilvēks, nākošās paaudzes audzinātājs.
Tātad audzināšana ir cilvēku pienākums un atbildība cilvēces priekšā. Tā neaprobežojas tikai ar skolu, arī ģimene, sabiedrība un valsts ir atbildīgi par to, kā ietekmē, kādu piemēru, kādas perspektīvas rāda jaunajai paaudzei.
Audzināšanai ir svarīgi panākt, lai cilvēks ir spējīgs arī tālāk pats pilnveidoties un tādā veidā pozitīvi ietekmēt un pilnveidot sabiedrību.
…