• Pienākumam jābūt personīgi nozīmīgam, tas ir daļa no kopīgi veicamā darba.
• Darba uzskaite, analīze un paškontrole ir pamatoti paņēmieni, kas palīdz koordinēt visa kolektīva un atsevišķa skolēna darbu. Jāiemāca svarīga funkcija – uzskaite.
• Stimulēšanas metodes ir savstarpēja palīdzība, pieredzes apmaiņa, rotaļspēle, uzslava, sods.
• Pamatfunkcijas- jaunu zināšanu, prasmju, savstarpējo attiecību izmaiņu noteikšana, izvirzītā mērķa un sasniegtā rezultāta salīdzēšana.
• Novērtēšanas paņēmieni ir pašvērtējums, citu vērtējums, audzinātāja novērtējums.
• Audzināšanas darbības organizēšanas metodes veicina sistēmas izveidi personības attīstības sekmēšanā. Izmanto gan skolotājs, gan skolēni, gan vecāki.
• Tajās realizējās vārdiskās un praktiskās darbības vienības, mērķtiecības un balstīšanās uz pozitīvo cilvēka audzināšanas principi.
• Metodes lietojamas kompleksi. Izolēti tās nedod vajadzīgos rezultātus.
• Metožu prasmīga lietošana nodrošina rīcības paradumu veidošanos, dod iespēju personībai nodarboties ar pašaudzināšanu, pašai regulēt savu rīcību un uzvedību, izkopt pašregulācijas spējas.
…