Profesore Špona par audzināšanas pamatprincipiem uzskata- mērķtiecību, balstīšanos uz pozitīvo cilvēkā, vārdisko un praktisko darbības vienotību.
Mērķtiecība. Prasa visu audzināšanas darba saturu un organizāciju virzīt uz kopējo mērķi , veidot brīvību, patstāvīgu un atbildīgu personu. Mērķtiecīgas audzināšanas principi balstās uz cilvēka vajadzību pēc sasniegumiem pēc prieka, kas viņu gaida nākotnē. Centieniem pēc rītdienas prieka ir liels audzinošs spēks, tam ir stimulējoša un mobilizējoša loma. Mērķtiecīgs pašvērtējums noved pie paškontroles. Paškontrole ir pamats personības pašregulācijai. Mērķtiecība prasa visu audzināšanas darba saturu un organizāciju virzīt uz kopējo mērķi , veidot brīvību, patstāvīgu un atbildīgu personu. Sekmē stihiskuma un pašplūsmas mazināšanos cilvēka attīstībā.…