Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
Особые предложения 2 Открыть
0,99 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:192552
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 29.11.2005.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: Нет
Ссылки: Не использованы
Фрагмент работы

Audzināšanas teorija - Skolā notiek: jaunā cilvēka socializācijas process, kas sevi ietver mērķtiecīgi organizētas mācības un audzināšanu. Socializācijas procesā mijiedarbībā atrodas divi tā elementi: skolotājs, kas organizē mācības, virza skolēna izziņas darbību un ietekmē viņa peisonības veidošanos un skolēns, kas mācās, apgūst zināšanas un to izmantošanas prasmes praksē, veido savu vērtiborientāciju sistēmu, pielāgojot tām savu praktisko darbibu. Jāatzīmē, ka vispārigajā didaktikā uzsvērta doma par to, ka mācībām jābūt audzinošām, bet praksē galvenokārt tiek uzsvērti tikai didaktiskie uzdevumi. Audzināšana paliek otrajā plānā, lai gan tai vajadzētu atrasties izglītības uzmanības centrā, bet mācībām būtu jābūt līdzeklim, kas sekmē skolēna personības veidošanos. Audzināšanā grūtības rada skolotāju nepietiekama sagatavotība Ja skolotāja mācību darba rezultātus var konstatēt pietiekami ātri, tad audzināšanas rezultātus var konstatēt tikai ilgākā laika gaitā.
Audzināšanas procesa jēdziens - Audzināšana ir objektīvi likumsakarīgs, mērķtiecīgs personības veidošanās process, ko organizē sabiedrība. Audzinātāju un audzināmo mērķtiecīga mijiedarbība, kas virzīta uz noteiktu savstarpēju attiecību veidošanos, audzināmo aktivitātes attīstību, kas nodrošina sabiedrības nozīmīgas pieredzes apguvi. Audzināšana aptver plašu un daudzveidīgu iedarbības kompleksu, ko veic ģimene, pirmsskolas audzināšanas iestādes, mācību iestādes, prese, radio, televīzija utt. Audzināšanas teorētiskos un praktiskos jautājumus pēta pedagoģija, bet audzināšanas attīstību — pedagoģijas vēsture. Audzināšanai jānodrošina personibas fizisko, intelektuālo, tikumisko, darba un estētisko īpašību harmoniska attīstība. Mērķtiecīgas audzināšanas uzdevums ir brīvas, zinošas, aktīvas, sociāli virzītas personības veidošanās sekmēšana.
Audzināšanas procesa likumsakarības - Katrā parādībā ir vērojami objektīvi savstarpējie sakari -likumsakarības.
Audzināšana ir atkarīga no sabiedrības objektīvajiem faktoriem (materiālo vērtību ražošanas veids, valdošā ideoloģija, sabiedrības sociālā struktūra) un subjektīvajiem faktoriem (ģimenes, skolas, sabiedrības audzinošā darbība); …

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация