Balsta iekārta pārnes spēkus starp ceļa virsmu un virsbūvi un samazina ceļa nelīdzenumu dinamisko slodžu ietekmi. Tā nodrošina automobiļa minimālu rites pretestību, maksimālus vilces un bremzēšanas spēkus un labu gaitas laidenību. Savienojumu gumijas elementi ievērojami slāpē troksni.
Nesošajā konstrukcijā ietilpst kārbveida kopā ar virsbūvi izveidotas sijas un divas īsas, automobiļa virsbūvei priekšgalā un aizmugurē piestiprinātas garensijas(lonžeroni) . Lonžeroniem piestiprināts spēka agregāts (motors, sajūgs un pārnesumkārba ) un riteņu atsperojums.
Atsperojums mazina ceļa nelīdzenumu radītos triecienus, slāpē automobiļa šūpošanos un pretojas virsbūves sāngāzei, kā arī pārnes spēkus starp riteņiem un virsbūvi.
Triecienu mazināšanai atsperojumā ir elastīgi elementi(spirālatsperes, lokšņatsperes, vērpstieņi u.c.), kuri, nodrošinot riteņu pārvietošanos attiecībā pret virsbūvi, mazina pārvietojuma paātrinājumu un līdz ar to arī trieciena spēku.
Automobiļa virsbūves šūpošanos slāpē amortizatori, bet virsbūves sāngāzei pretojas šķērsstabilizators.
Atkarībā no riteņu un virsbūves savstarpējās iedarbes atsperojumus iedala atkarīgajos un neatkarīgajos.…