Baroks mākslā
Oficiāls svinīgums, nedaudz ārisķības, dzīvesprieks
Eļļas tehnika, spilgtas un tumšas krāsas, gaismu un ēnu spēles
Iespaidīgi darbu izmēri
Reliģiski (ekstāzes) un mitoloģiski (alegorijas) sižeti, retāk sadzīves ainas
Teatralitāte, samākslotas pozas
Figūrām un objektiem nav skaidru robežu
Gaismas efekti, puskaila miesa un drapērijas
Telpiskums un kompozīcijas atvērtība
Dramatisms, kustība, emocijas
Baroks iesākas kupolu glezniecībā, kas rada atvērtu debesu iespaidu
Griestu, kupolu gleznojumi
P.P.Rubenss “Persejs un Andromeda”; “Dievmāte ar bērnu un svētajiem”; “Virsavija”; “Spānijas Filips IV”
J.Jordāns “Bakhanalija”; “Jauna cilvēka portrets”
F.Sneiderss “Klusā daba ar medījumu”
A.van Deiks “Kupidons un Psīhe”; “Jupiters un Antiope”; “Svētais Juris un pūķis”
“Čārlzs I”
B.E.Muriljo “Svētā ģimene”; “Pasludināšana”
D.Velaskezs “Princis Baltazars Karloss”; “Jaunavas kronēšana” “Galminieces”
“Infanta Margarita”
Rembrants “Pašportrets”; “Pašportrets ar Saskiju”; “Danaja” “Pazudušā dēla atgriešanās”; “Svētā ģimene”; “Samsons un Dalila”
Baroks tēlniecībā
Emocionalitāte, dinamisms (kustība), teatralitāte
Alegoriski tēli kapu pieminekļos un dzimtas kapenēs
Strūklakas pilsētu un piļu laukumos
Skulpturāli portreti
Skulptūras pilsētu un ēku fasāžu izrotāšanai
Bronza, marmors, stuks – skulptūru materiāls
Navona un Trevī strūklakas Romā
Petrodvoreca
L.Bernini “Svētās Terēzes ekstāze”; “Apolons un Dafne”; “Dāvids”
…