6. Mācību darba organizācijas formas Mācību stundā tiek izmantotas 3 mācību organizācijas formas:
1) Frontālā forma
Frontālās darba organizācijas formas pamatā ir vienvirziena informācijas nodošana klausītājiem. Šai formai ir liela pedagoģiskā nozīme:„Skolotājs vada darbu un rod tiešu saskarsmi uzreiz ar visiem attiecīgās klases skolēniem - viņiem stāsta, skaidro, demonstrē, iesaista audzēkņus problēmas risināšanā u.tml.
Tādējādi skolotājs veic tiešu iedarbību uz skolēnu kolektīvu, rosinot viņu domas, pārdzīvojumus, darbību u.c
Šajā stundā šī mācību darba organizācijas forma palīdz skolēnus virzīt, rosināt vadīt, bet viņi paši nonāk pie secinājumiem un atziņām.
2) Individuālā forma
individuālajai mācību organizācijas formai raksturīgs, ka katrs skolēns saņem savu uzdevumu, kas viņam jāveic neatkarīgi no citiem.Šīs formas pedagoģiskā vērtība izpaužas tādējādi, ka rada iespēju ikvienu skolēnu iesaistīt aktīvā mācību darbā, ļauj katram strādāt viņam piemērotā tempā.
Šajā stundā tas ir darbs ar tekstu „Ideju tīkla” izveidošana vārdam „bezjēdzīgs” pamatojoties uz mājās lasīto.
3) Grupu darbs
Ir orientēta uz maksimālu skolēna iesaistīšanu mācību procesā. Galvenā grupu darba priekšrocība ir tas, ka tiek dota iespēja strādāt katram, un tas dod iespēju veidot īstu sarunu par konkrētu tēmu. Grupu darba mērķis ir panākt, lai visi strādātu kopīgi un lai neviens neatrastos priviliģētā stāvoklī. Praksē grupu darbs izpaužas kā sadarbība starp grupas dalībniekiem, lai veiktu noteiktu uzdevumu.
Šajā mācību stundā grupālā mācību organizācijas forma skolēniem ļauj izprast un veidot savu viedokli. Skolēni mācās diskutēt, veidot pārdomātus argumentētus, kā arī uzklausīt.
…