Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
2,49 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:101293
 
Оценка:
Опубликованно: 16.12.2011.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: Нет
Ссылки: Не использованы
Фрагмент работы

10. Raksturojiet ētiskā klimata jēdzienu un skaidrot kā to iespējams attīstīt uzņēmumā.
Ētiskais klimats – svarīgi ir tas, ka tas nav nekas abstrakts, tā ir vide, kurā cilvēki strādā, attiecību vide, ne tikai darbinieks, kā ārējais tēls būtiski ietekmē uzņēmuma rezultātus. Labā klimatā cilvēka radošais ir vairāk attīstīts. 4 ētiskā klimata veidi var attīstīt veidojot uzņēmumā ētisko kodeksu. Vadītājam lielākā ietekme. Darbinieki centīsies pielāgoties.
Uzņēmuma ētisko klimatu nosaka tajā pastāvošo ētisko normu un uzskatu kopums. Klimatu nosaka cilvēki, darbinieki, personas. Noteicošā loma ir vadītājam. Vadītājam ir iespēja modelēt vidi uzņēmumā.
Ētisko klimatu uzņēmumā raksturo 4 veidi:
1. Dominē labvēlīgums un rūpes par strādājošajiem ( priekšnieks atrod laiku aprunāties ar katru darbinieku, novērtē viņa darbu, paslavē, svarīgs ir kontakts starp vadītāju un darbiniekiem).
2. Dominē pakļaušanās ētiskajam kodeksam ( vadītājs pats izstrādā priekšlikumus, uzņēmumā ir izveidots ētisko normu kopums – ētiskais kodekss – ētisko vērtību kopums, kas paredzēts izpildīšanai noteiktā uzņēmumā, ētiskais kodekss ir kā vadlīnijas gan vadītājam, gan darbiniekiem).
3. Instrumentālais modelis ( dominē egoistiskas attiecības, priekšplānā ir uzņēmuma intereses, svarīgākais ir peļņa, nav ētiskuma, galvenās rūpes tiek veltītas uzņēmuma labklājībai).
4. Uz personisko neatkarību orientēts klimats ( akcents tiek likts uz cilvēcisko personu nostāju, nelielos uzņēmumos vadītājs ir pārliecināts par darbinieku profesionalitāti, viņš pilnīgi uzticas darbiniekiem).
Piem.: Ētisko klimatu uzņēmumā varētu uzlabot, vadītājiem interesējoties par darbiniekiem, pārzinot tos, interesējoties par to darbu. Protams, nedrīkst ļaut darbiniekiem pārāk lielu vaļu un brīvību, taču vadītājam būtu jāveido atmosfēra uzņēmumā, kura būtu vērsta uz savstarpēju sadarbību, cieņu, darba nozīmības izpratni. Vadītājam sevi būtu jānostāda tādā pozīcijā, lai darbinieks viņu respektētu, saprastu, ka ir jādara savs darbs pēc labākās gribas un iespējami labāk, kā arī jārosina tāda attieksme no darbinieku puses, lai viņiem nebūtu bail pie viņa griezties pēc padoma, ieteikuma, arī profesionālo problēmu gadījumā. Uzņēmumā noteikti būtu jābūt izstrādātiem darba noteikumiem, taču nedrīkst arī veidot darba vidi pārāk saspringtu, nedrīkst veicināt darbinieku nevēlēšanos atgriezties darba vietā, jo tas neveicinās, nemotivēs darbiniekus stādāt. Viss ir jāsabalansē, pie tā, lai klimats darba vietā būtu labs ir daudz jāstrādā.
Lai izveidotu klimatu labvēlīgu uzņēmumam un darbiniekiem, es sabalansētu ‘’dominējošu labvēlīgumu un rūpes par strādājošajiem’’ ar ‘’ paļaušanos ētiskajiem kodeksiem’’, kas atstātu apmierinātus darbiniekus, jo tie justos piederīgi uzņēmumam, kā arī labums būtu vadītājam, jo darbinieki pildītu nepieciešamos pienākumus. Bet es varu piebilst, ka veids kā veidot klimatu nereti ir atkarīgs no situācijas, atsevišķās situācijās vadītājs var izmantot katru no iepriekšminētajiem ētisko klimatu raksturojošajām darbībām .

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация