Конспект
Искусство, культура и история
Религии
Budisms pēc F.Trompenāra un A.Zubova analīzes shēmas-
Budisms pēc F.Trompenāra un A.Zubova analīzes shēmas
Secinājumi
Budisms pasaulē ir populārs daudzu iemeslu dēļ. Viens no svarīgākajiem ir tas, ka budisms ir iecietīgs pret citādiem uzskatiem, daudz iecietīgāks par kristietību. Budisma piekritēji neuzspiež un nesludina citiem savu mācību. Budisms piedāvā cilvēkam būt ateistam, nenovēršoties no reliģijas. Nozīmīgi arī tas, ka budisms ir pašatbrīvošanās reliģija - tikai mēs paši varam sevi izglābt.
Manuprāt, budisma mācība vairāk līdzinās filozofijai, nevis reliģijai ar kādu dogmatisku uzskatu. Vai drīzāk - budismu var izskatīt gan kā reliģiju, gan kā filozofiju, gan kā ideoloģiju, gan kā dzīvesveidu. Ja nemēģināsim izprast savu prātu ar introspektīvu gudrību, tad mēs nekad neuzzināsim, kas tas ir un kā tas darbojas. Nav svarīgi, cik daudz runājam par prātu un emocijām, taču bez dziļas analīzes mēs nekad īsti nesapratīsim, ka pamata emocija ir mūsu "ego", mūsu patmīlība, kas mums nedod mieru. Lai pārvarētu patmīlību, nav jāatsakās no mantas. To mēs varam paturēt, jo tā pati no sevis nerada problēmas. Īstais problēmu cēlonis ir tas, ka mēs pilnīgi pieķeramies laicīgai mantai un dzīvojam mantas dēļ. Mūsu ego un pieķeršanās mantai piesārņo prātu, padara to neskaidru, nesaprotošu un satrauktu un aizkavē gudrības augšanu. Pieļauju, ka atrisinājums šai problēmai ir meditācija, kuru apgūt var ikviens. Viss, kas ir jādara, katru dienu ir jāuzmana un jāpārbauda savs prāts, domu gaita.
Arī cilvēkiem, kuri sevi uzskata par reliģioziem, ir jāizprot un jāpazīst viņu pašu prāts. Ticība vien neatrisinās mūsu problēmas. Lai to panāktu, ir jābūt arī labām zināšanām, dziļai gudrībai un loģiskai saprašanai. Pats Buda teica, ka šaura un nezinoša ticība ir pat bīstama un ka aklas ticības vietā cilvēkiem būtu jālieto viņu prāts savas īstās dabas un būtības atklāšanai. Pasaule, Buda un cilvēks patiesībā ir viens un tas pats.
…
Referāts par budismu, izmantojot apvienoto F.Trompenāra un A.Zubova pieeju (analīzes shēmu): 1. Ideālais/virsmērķis 2. Cilvēks 3. Pasaule 4. Normas un vērtības 5. Artefakti un simboli Budisms ir senākā no trijām pasaules reliģijām (kristietība, islāms, budisms), kas radies Indijā 6. – 5. gs. p.m.ē, Gangas upes centrālajā līdzenumā, nedaudz uz dienvidiem no Himalajiem. Budisms izplatīts ne tikai Indijā, Ķīnā, un Japānā, bet arī Birmā, Taizemē, Laosā, Vjetnamā, Indonēzijā, Sibīrijā, arī Eiropā un Amerikā. Budismu var uzskatīt par pirmo vēsturisko reliģiju ar pasaules nozīmi. Tas radās no alternatīvas un diezgan atšķirīgas reliģiskās virzības un ir sena jogas tradīcija, kurai sākumā nebija ne priesteru, ne oficiālu pastāvēšanas formu un kurai visvairāk uzsver tiešu, individuālo dzīves noslēpumu izpratni. Gadsimtu gaitā budismam nonākot daudzās citās zemēs, tas ir pārņēmis dažādas vietējās tradīcijas, tā attīstība piedzīvojusi daudzus aizraujošus pavērsienus. Šobrīd pazīstami divi galvenie budisma virzieni – Ziemeļu (mahājānas) un Dienvidu (theravādas jeb hinajānas) budisms. Vecākais Theravāda - pirmo mācekļu - budisms atspoguļo Budas (Sidarta Gautamas) sākotnējo ievirzi, tā sekotāji ir mūki, kas meklē nirvānu. Mahājānas budisms mēģina Gautamas mācību saskaņot ar tradicionālo indiešu reliģiozitāti un uzskatiem – visa pamatā ir tikai kāda mūžīga “Budas esence” – vai nu neaprakstāma (šunja) vai aprakstāma. Budismam izplatoties pa visu Āziju, Mahājānas budisti pielāgojās dažādām kultūrām. Tas izraisīja šī budisma paveida sazarošanos. Trīs tā atzari ir vadžrajāna, „Tīrās zemes” un dzenbudisms. ...
- Budisms pēc F.Trompenāra un A.Zubova analīzes shēmas
- Ekonomiskās domas vēsture
- Eksāmena atbildes Latvijas valsts un tiesību vēsturē
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Eksāmena atbildes Latvijas valsts un tiesību vēsturē
Конспект для университета22
-
Ekonomiskās domas vēsture
Конспект для университета25
-
Kas ir politika? Dažādās politikas definīcijas un varas jēdziens, kā politikas centrālais elements
Конспект для университета3
-
Latvijas valsts un tiesību vēsture I (11.gs. - 19.gs. beigas)
Конспект для университета76
-
Tiesību mācību vēsture
Конспект для университета23