Nr. | Название главы | Стр. |
1. | Būvniecības aktualitātes | 3 |
2. | Praktiskā daļa | 4 |
Būvfirmas raksturojums | 4 | |
vispārējas ziņas | 4 | |
specializācija | 4 | |
produkcijas raksturojums | 5 | |
tirgus pētīšana un konkurence | 5 | |
Cenu veidošanas programma | 5 | |
cenu veidi | ||
cenu veidošanas mērķi | ||
cena un pieprasījuma elastīgums | ||
cena un izmaksas | ||
cenu veidošanas metodes | ||
konkurētspēja | ||
Cenu aprēķina piemērs |
Būvniecības aktualitātes
Būvniecības nozare ir viena no dinamiskākām nozarēm Latvijas tautsaimniecībā. Pēdējo piecu gadu laikā (1999.-2003.g.) vidējais ikgadējais pieauguma temps bija 9,4%, kas par 3 procentpunktiem pārsniedz tautsaimniecības vidējo rādītāju.
Būvniecībā nodarbināto skaits ir 6,1% no visiem nodarbinātajiem valstī. Iekšzemes kopproduktā būvniecības daļa 2003. gadā bija 5,6% un pēdējos gados tā gandrīz ir nemainīga.
2003. gadā būvniecības darbu apjomi salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu palielinājušies par 11,8%. Tas, galvenokārt, ir saistīts ar tirdzniecības centriem celtniecību. 2003. gadā pieņemti ekspluatācijā svarīgi tautsaimniecības objekti, piemēram, Rīgā – tirdzniecības centri “Origo”, Hyper Maxima, Rimi hipermarkets, “Stockmann” tirdzniecības centrs un kinozāļu komplekss, tirdzniecības centra “Domina Shopping” pirmā kārta, jauns a/s Rīgas piensaimnieks, viesnīca “Hotel Bergs”, Rātsnams, jauns Mazdas, jauns SAAB un KIA autosalons, biroju ēka “Ģertrūdes centrs”; Ventspilī - delzceļa apvedceļš Jūras parks; Daugavpilī – boulinga un izklaides centrs City Center; Jūrmalā – Līvu akvaparks; Liepājā – maģistrālā transporta ievadceļa piektais posms, jauna autosalona VolksWagen pirmā kārta; Rīgas rajonā – ledus halle Piņķos; Ogre – jauna elektronikas ražotne; Preiļu rajonā – Latgales mākslas centrs un tilts pār Dubnu Līvānos; Krāslavas rajonā – jauns robežas pāreja punkts Kaplavas punkts; Valmierā – Pārgaujas ģimnāzijas un sākumskolas sporta halle u.c.
Privātmāju celtniecības pašlaik piedzīvo neredzētu kāpumu. Jaunu ēku būvniecība no kopējā dzīvojamo ēku būvniecības apjoma sastāda 63% Tā pamatā ir vispārējais labklājības pieaugums, izdevīgās kredītlikmes un ātrās būvniecības tehnoloģijas, kas ļauj cilvēkam neticami ātri piepildīt vēlmes.
Būvniecības uzņēmumu starpā ir liela konkurence, kas līdz šim neļāva kāpt būvniecības darbu cenām.
Būvniecības izmaksu lejupslīde bija vērojama četrus gadu pēc kārtas: 2002. gadā, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, tās kritās par 2,9%, 2001. gadā – par 5%, 2000. gadā – par 1,9%. Arī 2003. gada trīs ceturkšņos izmaksu kritums bija vērojams visos apsekotajos objektu veidos, izņemot ģimenes mājas un administratīvās ēkas. Tikai, sākot no 2003. gada 4. ceturkšņa, sākās būvniecības vidējo izmaksu paaugstināšanās. Līdz 2004. gada 2.ceturksnim tās pieauga jau gandrīz par 3%.
Viss iepriekšējais minētājs ļauj apgalvot, ka būvniecība paliek viena no svarīgākajām nozarēm Latvijas tautsaimniecībā.
…
Pastāv 2 pamatmetodes cenu noteikšanai uz produkciju: balstoties uz ražošanas izmaksām un produkta noieta un uz tirgus iespējas (pircēja spējas). Pirmā metode saucas cenu veidošana, ņemot vērā izmaksas, otrā – cenu veidošana ņemot vērā pieprasījumu. Trešā, mazāk izplatīta, bet arī svarīga metode ir cenu veidošana, ņemot vērā konkurenta produkcijas cenu.
- Būvfirmas cenu veidošanas programma
- Cenas un cenu veidošanās
- Cenu veidošanas tirgus metodes
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Cenas un cenu veidošanās
Конспект для университета43
-
Cenu veidošanas tirgus metodes
Конспект для университета5
-
Budžeta veidošanas cikls Francijā
Конспект для университета2
-
Aptauja par cenu politikas nozīmi
Конспект для университета9
-
Cenu veidošanas metodes un stratēģijas
Конспект для университета4