Šo metožu pamatā ir ārējā informācija – tirgus dati.
Visas tirgus datu metodes var iedalīt 2 grupās:
1. Cenu veidošanas metodes, kuras balstās uz informāciju par preces pieprasījumu. Šo metožu pamatā ir dati par pieprasījuma elastību, pieprasījuma apjomiem un pircēju struktūru.
2. Cenu metodes, kuras balstās uz informāciju par konkurentiem. Tie ir dati par konkurentu cenām, preču kvalitāti, piedāvājuma izmaiņām u.c.
Atgādinājums: cenu veidošanas tirgus metodes piemērojamas tikai precēm, kuras tirgū jau ilgstoši tiek piedāvātas.
1.grupas metodēm dominējošās ir metodes, kuras balstās uz preces pieprasījuma elastības rādītājiem.
Var būt 2 situācijas: a) precei ir noteikts pieprasījuma elastības koeficients,
b) elastības koeficients nav noteikts.…