Savienošanas / sasaistīšanas veidi:
1. Aprīkojuma savienošana -nepieciešami iezemēti pretestības ceļi gaisa kuģa konstrukcijām ar elektroniskām iekārtām ;
2. Metāla virsmas savienošana – ierīcēm , kas atrodas gaisa kuģa korpusa ārpusē jābūt elektriski savienotām ar gaisa kuģa karkasu, izmantojot mehāniskos savienojumus, vadītspējīgas eņģes vai saišu siksnas, kas spēj novadīt statiskos lādiņus un zibens sitienus.
3. Statiskā saite.
ACARS (aircraft communications addressing and reporting system)
ACARS (Gaisa kuģa sakaru adresāts un atskaišu sistēma) ir ciparu datu saites sistēma, kas pārraida VHF diapazonā (129 MHz līdz 137 MHz). ACARS nodrošina līdzekļus,
kurus gaisa kuģu ekspluatanti var apmainīties ar datiem ar lidmašīnu bez cilvēka iejaukšanās. Šis ļauj aviosabiedrībai sazināties un apmainīties ar datiem starp savām lidmašīnām izmantojot zemes ciparu tīklu.
ACARS sistēma sākotnēji tika norādīta ARINC 597 standartā, bet tas ir pārskatīts,
ARINC 724B. Būtiska ACARS iezīme ir spēja sniegt reāllaika datus par gaisa kuģa darbību.
Tas ļāva identificēt un plānot gaisa kuģa tehniskās apkopes darbības. Sistēma palīdz
samazināt nepieciešamību pēc ikdienišķas HF un VHF balss ziņojumi un nodrošina sistēmu, kas var būt reģistrēta un izsekota.
Tipiskie ACARS ziņojumi nodrošina regulārās informācijas nodošanu par:
• pasažieru kravu
• izlidošanas ziņojumiem
• ziņojumi par ierašanos
• dati par degvielu
• dzinēja veiktspējas dati
…