Конспект
Технологии
Авто, мото техника
Civilās aviācijas pasažieru lidmašīnas galveno lidojuma t...-
Civilās aviācijas pasažieru lidmašīnas galveno lidojuma tehnisko parametru aprēķins
Конспект57 Авто, мото техника, Физика, Коммуникации, транспорт, связь
Nr. | Название главы | Стр. |
2. | UZDOTIE DATI | 5 |
2.1. | Sākotnējie lidmašīnas tehniskie dati un komponējuma shēma | 5 |
2.2. | Aerodinamisko raksturlielumu tabulas | 6 |
2.3. | Aerodinamisko parametru CL( un CL(CD) grafiki lidojuma, uzlidošanas un nosēšanās konfigurācijās | 9 |
3. | LIDMAŠĪNAS GALVENO LIDOJUMA-TEHNISKO PARAMETRU APRĒĶINI NORMĀLOS LIDOJUMA APSTĀKĻOS | 12 |
3.1. | Lidmašīnas vidējās lidojuma masas un svara aprēķini | 12 |
3.2. | Lidojuma polāru aprēķins un konstruēšana | 12 |
3.3. | Nepieciešamo vilkmju un nepieciešamo jaudu aprēķins | 14 |
3.1.1. | Nepieciešamo vilkmju un nepieciešamo jaudu aprēķins, ņemot vērā viļņa pretestību | 15 |
3.4. | Iespējamo vilkmju līkņu konstruēšana | 20 |
3.5. | Horizontāla lidojuma raksturojošo ātrumu, ātrumu diapazona, maksimālās vertikālās ātrumspējas un lidojuma griestu noteikšana | 22 |
3.5.1. | Horizontālā lidojuma raksturojošo ātrumu un ātrumu diapazona noteikšana lidmašīnām ar turboreaktīvajām spēka iekārtām (TRD, DTRD), izmantojot nepieciešamās un iespējamās vilkmes līknes | 22 |
3.5.2. | Maksimālās vertikālās ātrumspējas (vertikālā ātruma), augstuma uzņemšanas lidojuma ātruma un lidmašīnas teorētisko griestu noteikšana lidmašīnai ar turboreaktīvo spēka iekārtu (TRD, DTRD) | 23 |
3.6. | Augstuma uzņemšanas (pacelšanās) barogrammas konstruēšana | 26 |
3.7. | Planēšanas ātrumu polāru aprēķins un konstruēšana | 29 |
4. | LIDOJUMA TĀLUMA UN ILGUMA APRĒĶINS | 32 |
4.1. | Augstuma uzņemšanas (pacelšanās) tāluma un ilguma aprēķins | 32 |
4.2. | Horizontālā lidojama tāluma un ilguma aprēķins | 33 |
4.3. | Nolaišanās (planēšanas) tāluma un ilguma aprēķins | 36 |
5. | UZLIDOŠANAS UN NOSĒŠANĀS PARAMETRU APRĒĶINS | 38 |
5.1. | Uzlidošanas faktiskā distance | 38 |
5.1.1. | Ieskrējiena distances aprēķins | 38 |
5.1.2. | Uzlidošanas distances gaisa posma aprēķins | 40 |
5.2. | Nosēšanās faktiskās distance | 41 |
5.2.1. | Nosēšanās distances gaisa posma aprēķins | 42 |
5.2.2. | Nosēšanās distances izskrējiena aprēķins | 44 |
5.3. | Lidlauka nepieciešamo raksturlielumu aprēķini | 44 |
6. | LIDMAŠĪNAS LIDOJUMA-TEHNISKO RAKSTURLIELUMU APRĒĶINI, IEVĒROJOT EKSPLUATĀCIJAS IEROBEŽOJUMUS | 46 |
SECINĀJUMI
Pēc kursa darba aprēķinātajām un iegūtajām vērtībām var secināt, ka rezultāti ir aptuveni ticamības robežās.
Kursa darbā veiktajos aprēķinos iegūts, ka konkrētā lidaparāta teorētiskie griesti ir 14 300 m, bet gaisa kuģa praktiskie griesti ir 13 800 m, kas tik sasniegti pēc 12.4 min. Lai arī laiks griestu sasniegšanai ir visai īss konkrētajā gadījumā no GK sākuma datiem tas ir ticams.
Aprēķinot planēšanas polāras iegūts, ka vistālākās planēšanas režīms ir pie α = 50 un pie ātruma 155 m/s, bet visilgākais planēšanas režīms ir pie α = 70 un pie ātruma 130 m/s.
Augstuma uzņemšanas distanci Rau ir 81.81 km, bet augstuma uzņemšanas ātrums Vau ir 650 km/h.
Lidmašīnas horizontālā lidojuma ilgumu Ehl 11.11 h, bet lidmašīnas horizontālā lidojuma tālumu Rhl 9442.20 km. Summārais lidojuma tālums ir 9746 km, bet summārais lidojuma ilgums ir 11.664 h.
Tika iegūts, ka ieskrējiena garums ir 1275.01 m, uzlidošanas distances gaisa posma garums ir 354.15 m, kā rezultātā faktiskās uzlidošanas distances garums ir 1629m.
Pēc aprēķinātajiem rezultātiem, iegūts, ka nosēšanās gaisa posma garums ir 1291 m, izskrējiena distances garums 632.91 m, kā rezultātā summārais nosēšanās distances garums ir 1924 m.
Skrejceļam normālos apstākļos nepieciešamais droša ieskrējiena garums ir 1670 m, nepieciešamā uzlidošanas distance ar strādājošiem visiem dzinējiem ir 1874 m, nepieciešamā nosēšanās distance uz sausa skrejceļa – 3212 m, nepieciešamā nosēšanās distance uz mitra skrejceļa – 3694 m. Lai arī šie rezultāti ir mazliet lieli, uzskatu ka pie konkrētajiem sākuma datiem tie ir pieņemami.…
Darba mērķis - ar aprēķinu palīdzību noteikt civilās aviācijas pasažieru lidmašīnas galvenos lidojuma-tehniskos parametrus, ievērojot galvenos ekspluatācijas ierobežojumus. Darba gaitā jāveic: 1) Lidmašīnas lidojuma-tehnisko parametru aprēķini normālos lidojuma apstākļos: • nepieciešamo un iespējamo (esošo) vilkmju (vai jaudu) līkņu aprēķini un konstruēšana; • raksturojošo lidojuma ātrumu noteikšanu un lidojumu ātrumu diapazona konstruēšana; • augstuma uzņemšanas, lidojuma „griestu” un augstuma uzņemšanas barogrammas aprēķini un konstruēšana; • planēšanas aprēķini un planēšanas ātrumu polāras konstruēšana; • lidojuma tāluma un ilguma aprēķini uzdotajā lidojuma režīmā; • lidmašīnas uzlidošanas-nosēšanās parametru un raksturojumu aprēķini. 2) Lidmašīnas pieļaujamā ātrumu diapazona aprēķini un konstruēšana, saskaņā ar uzdotajiem ekspluatācijas ierobežojumiem. Darbā iekļauts arī pilns Excel aprēķins.
PDF formāts.
-
Civilās aviācijas pasažieru lidmašīnas galveno lidojuma tehnisko parametru aprēķins
Конспект57 Авто, мото техника, Физика, Коммуникации, транспорт, связь
- Jūras tiesības
-
Lidmašīnu konstrukciju materiāli
Конспект17 Коммуникации, транспорт, связь, Авто, мото техника
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Jūras tiesības
Конспект для университета13
-
Lidmašīnu konstrukciju materiāli
Конспект для университета17
Оцененный! -
Loģistika
Конспект для университета35
-
Gaisa transports
Конспект для университета3
-
Aviācija Latvijā
Конспект для университета5