Atbildot uz pirmo jautājumu - kā Atēnu demokrātijas pilsonības jēdziens atšķiras no mūsdienu pilsonības jēdziena? Ir skaidri saprotams tas, ka šis jēdziens ir bijis atšķirīgāks un ticis interpretēts savādāk nekā tas ir mūsdienu pilsoniskajā sabiedrībā.
Pirmkārt jau mūsdienās pilsonības jēdziens tiek interpretēts daudz demokrātiskāk nekā tas tika darīts Atēnu sabiedrībā. Pilsonības definīcija tiek uzskatīta kā „viena no ciešākajām saiknēm starp indivīdu un valsti, kurā viņš vai viņa dzīvo. Pilsonība ir arī kā atslēga pilnvērtīgai politiskai līdzdalībai.”1 Ja ņemam par salīdzināmajiem objektiem Latviju un Atēnas, tad Latvijā patlaban dzīvo 81%2 pilsoņu, t.i. uz 2007.gadu, Latvija ir veikusi pilnīgi visu, lai nodrošinātu naturalizācijas procesu. Līdz ar naturalizācijas procesu atklājas tas ,ka par valsts pilsoni ir iespēja kļūt ikvienam, kas ir izgājis šo procesu, salīdzinot ar Atēnām šāda veida process tur nepastāvēja un nemaz netaisījās pastāvēt ņemot tā laika domāšanu – kad sievietēm nav tiesības un viss pārējais, galu galā kā teikts Amerikas Konstitūcijā – vienlīdzība ir priekšnoteikums uz brīvību un šāds aspekts Atēnu demokrātiskajā sistēmā nemaz nevarēja būt apskatāms, tas būtu drīzāk absurds. Neapšaubāms ir fakts ,ka mūsdienu pilsonības jēdziens ir krietni vien demokrātiskāks nekā tas bija Atēnās, pilsoņi bija tikai un vienīgi vīrieši, līdz zināmam vecumam, kā jau pieminēju sievietes tur nemaz neiederējās, jo viņām nebija nekādu tiesību. …