1.Didaktika, tās pētīšanas priekšmets, pamatkategorijas.
Didaktika – zinātne par izglītību un mācībām.
Pedagoģijas nozare, kas pēta mācību procesa vispārīgās likumsakarības neatkarīgi no mācību priekšmeta specifikas.
(šo specifiku pēta mācību priekšmeta metodikas. Didaktika vispārina metodiku konkrēto pieredzi, un metodikas savukārt izmanto didaktikas vispārinātās atziņas, ieteikumus.)
Izpētes priekšmets – mācību process, tā likumsakarības.
Pamatkategorijas
Didaktika kā pedagoģiska disciplīna operē ar pedagoģijas vispārīgajiem jēdzieniem: audzināšana, pedagoģiskā darbība, izglītība u.c. taču kā mācību un izglītības teorijai didaktikai ir savi specifiskie jēdzieni. Pamatjēdzieni – mācības, mācīšanās un izglītības saturs, mācību metode u.c.
Mācības – mērķtiecīga, iepriekš izplānota mācošā un mācāmā saskarsme, kuras gaitā noris mācāmā izglītošanās, audzināšana un attīstība, tiek apgūtas cilvēces pieredzes, darbības un izziņas apguves pieredzes dažādas puses. Pasniedzējs veic darbību, ko apzīmē ar terminu mācīšana, mācāmais iekļauts mācīšanās darbībā, kurā tiek apmierinātas viņa izziņas vajadzības.
Izglītības saturs – zināšanu, prasmju un iemaņu sistēma, interešu spēju, prāta un jūtu kultūras līmenis, kas jāsasniedz skolas mācību un pastāvīgās dzīves gaitā.
Didaktika operē arī ar citu zinātņu nozaru jēdzieniem: sistēma, elements, struktūra, funkcija, organizācija, u.c.
Psiholoģijas jēdzieniem: uztvere, apguve, garīgā attīstība, domāšana, iegaumēšana u.c.
Kibernētikas jēdzieniem: atgriezeniskie sakari, dinamiskā sistēma u.c.
…