Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
Особые предложения 2 Открыть
6,49 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:696828
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 12.03.2009.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 12 единиц
Ссылки: Использованы
Рассмотреный период: 20-й век (1900–1999 гг.)
2000–2010 гг.
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
1.  Jautājuma aktualitāte    3
2.  Problēma    4
3.  Problēmas iztirzājums    6
4.  Attīstības scenāriji    12
  Literatūras saraksts    14
Фрагмент работы

1. Jautājuma aktualitāte.
Eiropas Savienības (ES) vēsturē dalībvalstu kopējā ārpolitika ir veidojusies lēni un pakāpeniski (pat pirms ES dibināšanas). Par lūzuma punktu var uzskatīt 1993.gadā spēkā stājušos Māstrihtas līgumu, kurā pirmo reizi tika definēts, ka pastāv Eiropas kopējā ārējā un drošības politika (EKĀDP). Taču Māstrihtas līgumam, lai arī tas bija solis uz priekšu, bija daudz trūkumu attiecībā uz EKĀDP. Līgums nespēja EKĀDP pietiekami institucionalizēt, atvieglot dalībvalstu dažādo ārpolitiku harmonizāciju un lēmumu pieņemšanu. Līdz ar 1997.gada Amsterdamas līgumu EKĀDP vēl vairāk virzījās uz kopienas līmeni, ļaujot ES pieņemt kopīgas stratēģijas attiecībā uz trešajām valstīm, tomēr vēl joprojām pastāvēja institucionālas neskaidrības attiecībā uz EKĀDP. Viens no lielākajiem Māstrihtas līguma trūkumiem ir, ka tas neņēma vērā ES tālāko paplašināšanos. Tagad, kad ES veido jau 27 dalībvalstis, ES ir pārliecināta, ka bez Lisabonas līguma ES, t.sk. EKĀDP, nevarēs efektīvi funkcionēt.1

ES dalībvalstu līderu rīcība liecina, ka tās ir nolēmušas, ka Lisabonas līguma pamatprincipi tiks pieņemti. Pirmais „nē” referendums Francijā un Nīderlandē bija pret Eiropas Konstitūciju. Rezultātā radās un 2007.gada 13.decembrī tika parakstīts Lisabonas līgums, kuram būtu bijis jāstājas spēkā š.g. 1.janvārī, ja vien Īrijas iedzīvotāji referendumā nebūtu nobalsojuši pret šo līgumu. Lisabonas līgums ir tikai kosmētiski uzlabota Eiropas Konstitūcija, padarot to mazāk kategorisku vismaz vārdos – piemēram, ārlietu ministra amatu nomainot ar nosaukumu Augstākā pārstāvja amats, bet saturiski neko būtisku neizmainot. ES valstu debates attiecībā uz Lisabonas līgumu pašlaik ir nevis par tā saturu, bet par formu, kādā veidā tas ir jāpieņem, kas norāda uz to, ka vienīgais palikušais šķērslis Lisabonas līgumu ratifikācijai ir ES pilsoņi. Par to liecina arī 2008.gada 2.pusgada ES prezidējošās valsts, Francijas, aktīvā Lisabonas līguma aizstāvēšana un mēģinājumi virzīt uz priekšu līguma ratifikācijas procesu. Daži novērotāji pauž viedokli, ka Francija, kad tas ir izdevīgi, rīkojas tā it kā kvalificētais vairākuma balsojums (QMV) daudzos jautājumos jau būtu spēkā.2

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация