-
Eksāmena jautājumi pedagoģiskajā psiholoģijā
12.Raksturojiet, kā skolotājs ar savu attieksmi un rīcību spēj ietekmēt mikroklimatu klasē! Kāds mikroklimats klasē aktivizē skolēnu iekšējo mācīšanās motivāciju?
Skolotāja attieksmei un rīcībai ir ļoti liela nozīme tam kāds mikroklimats veidosies klasē. Ja skolotājs nesalīdzina skolēnus savā starpā, bet gan palīdz katram iepazīt sevi, savas spējas un attīstīt tās, ja skolotājs salīdzina tikai skolēna paša sniegumu ar iepriekšējiem darbiem – liek akcentu nevis uz jau esošajiem sasniegumiem, bet gan uz kļūdu izpēti un labošanu, uz sava snieguma pilnveidošanu un savu spēju attīstīšanas procesu, tad tas tikai motivē skolēnu uz iekšēju mācīšanos. Līdz ar to neveiksme vai neizdošanās tiek uztverta nevis kā traģēdija, bet gan kā likumsakarīga, neatņemama mācīšanās procesa sastāvdaļa, savukārt, veiksme tiek uztverta kā zīme, ka skolēns ir uz pareizā ceļa, ka tā tikai jāturpina. Šāda mikroklimata ietvaros skolēniem nav baiļu un kauna izjūtu no neizdošanās, arī emocionālā spriedze ir mazāka. Šādā mikroklimatā audzis skolēns viennozīmīgi izaugs par cilvēku, kurš konkurences apstākļos uzrādīs labākus rezultātus un ilgāk saglabās darbaspējas.
13.Raksturojiet, pēc kādām skolēna uzvedības pazīmēm var spriest, ka viņam ir izveidojies mazvērtības komplekss par sevi kā par skolēnu! Kādā veidā skolotājs mācību procesā var veicināt tā mazināšanos?
…
1.Ar ko atšķiras skolotāja autoritāte pirmsskolas un sākumskolas vecuma bērniem no skolotāja autoritātes pusaudžiem? 2.Kādi psiholoģiskie iemesli var slēpties zem jēdziena “slinkums”? 3.a)Lekciju metode (mazākiem bērniem – skolotāja stāstījums, skaidrojums) ir viena no vismazāk efektīvajām mācību metodēm.Tomēr tā tiek plaši izmantota apmācībā. Kāpēc? Uzskaitiet šīs metodes plusus! b)Kura mācību metode ir visefektīvākā? Kāpēc tā tiek ļoti maz izmantota mācību procesā? 4.Ar kādām mācību grūtībām biežāk jāsastopas bērniem, kuriem informācijas apstrādē dominē labā smadzeņu puslode? Bet kuras lietas viņiem padodas labāk nekā tiem, kam dominē kreisā smadzeņu puslode? 5.Kā bērniem/skolēniem iespējams ieaudzināt atbildības izjūtu? 6.Kuri izziņas motīvi dominē skolēniem jaunākajās klasēs, un kuri – skolēniem pamatskolas klasēs? 7.Kādi var būt cēloņi skolēna agresīvai uzvedībai klasē? 8.Kā atšķiras mācību organizācija, kam skolotājs galvenokārt pievērš uzmanību un kādas metodes izmanto, ja viņš orientējas uz skolēna mācīšanās galarezultātu; - vai arī, ja skolotājs orientējas uz skolēna mācīšanās procesu? 9.Kuri izziņas procesi nodrošina mācību satura apjēgšanu? 10.Kādos gadījumos bērnam veidojas “iemācītās bezpalīdzības sindroms”? 11.Pēc kādiem kritērijiem var noteikt, ka mācību saturs atbilst bērna/skolēna tuvākās attīstības zonai? 12.Raksturojiet, kā skolotājs ar savu attieksmi un rīcību spēj ietekmēt mikroklimatu klasē! Kāds mikroklimats klasē aktivizē skolēnu iekšējo mācīšanās motivāciju? 13.Raksturojiet, pēc kādām skolēna uzvedības pazīmēm var spriest, ka viņam ir izveidojies mazvērtības komplekss par sevi kā par skolēnu! Kādā veidā skolotājs mācību procesā var veicināt tā mazināšanos? 14.Kura no skolotāja personības iezīmēm visvairāk veicina profesionālo izdegšanu?
- Eksāmena jautājumi pedagoģiskajā psiholoģijā
- Eksāmena jautājumi psiholoģijā
- Pedagoģijas eksāmena biļetes
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Pedagoģijas eksāmena biļetes
Конспект для университета31
-
Eksāmena jautājumi psiholoģijā
Конспект для университета31
-
Konflikts pedagoģiskajā kolektīvā
Конспект для университета14
-
Biļetes eksāmenam pedagoģijā un psiholoģijā pirmsskolas skolotājām un arī sākumskolas skolotājām
Конспект для университета37
-
Eksāmena jautājumi skolu didaktikā
Конспект для университета27
Оцененный!