Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
11,49 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:321819
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 07.05.2007.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 2 единиц
Ссылки: Не использованы
Фрагмент работы

Eksāmena jautājumi skolu didaktikā

1. Didaktika, pamatkategorijas, saistība ar citām zinātnēm.
Didaktika – zinātne par izglītību un mācībām. Tā ir pedagoģijas nozare, kas pēta mācību procesa vispārīgās likumsakarības neatkarīgi no mācību priekšmeta specifikas. Šo specifiku pēta mācību priekšmetu metodikas. Didaktikas izpētes priekšmets ir mācību process, tā likumsakarības.
Didaktika kā pedagoģiska disciplīna operē ar pedagoģijas vispārīgajiem jēdzieniem: audzināšana, pedagoģiskā darbība, izglītība, u.c., taču kā mācību un izglītības teorijai didaktikai ir savi specifiskie jēdzieni. Pie tiem pieder: mācības, mācīšana, mācīšanās, izglītības saturs, mācību metode u.c.
Mācības ir mērķtiecīga, iepriekš izplānota mācošā un mācāmā saskarsme, kuras gaitā noris mācāmā izglītošanās, audzināšana un attīstība, tiek apgūtas cilvēces pieredzes, darbības un izziņas apguves pieredzes dažādas puses. Pasniedzējs veic darbību, ko apzīmē ar terminu mācīšana, mācāmais iekļauts mācīšanās darbībā, kurā tiek apmierinātas viņa izziņas vajadzības. Mācīšanās procesu ievērojamā mērā ietekmē motivācija.
Izglītības saturs – zināšanu, prasmju un iemaņu sistēma, interešu, spēju, prāta un jūtu kultūras līmenis, kas cilvēkam jāsasniedz skolas mācību un patstāvīgās dzīves gaitā. Izglītības saturu nosaka zinātnes, kultūras, ražošanas spēku attīstības līmenis, uzdevumi, kādus sabiedrība izvirza skolai konkrētā vēstures posmā. Didaktika sakarā ar intensīvajiem integrācijas procesiem operē arī ar citu zinātņu nozaru jēdzieniem: sistēma, elements, struktūra, funkcija, organizācija, formalizācija u.c.
Didaktikas pētījumos bieži var sastapt tādus psiholoģijas jēdzienus: uztvere, apguve, garīgā attīstība, domāšana, iegaumēšana u.c. No kibernētikas didaktikas apritē iegājuši jēdzieni: atgriezeniskie sakari, dinamiskā sistēma u.c. No citām zinātnēm pārņemtie jēdzieni atspoguļo mācību atsevišķas puses, dod didaktikai materiālu tās pētīšanas priekšmeta teorētiskajai izpratnei. Pašas didaktikas jēdzieniskais aparāts darbojas kā sakārtota sistēma un saistās ar galvenajām kategorijām mācīšana un mācīšanās to vienotībā. …

Коментарий автора
Комплект работ:
ВЫГОДНО купить комплект экономия −7,70 €
Комплект работ Nr. 1140268
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация