Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
Особые предложения 2 Открыть
12,99 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:512947
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 30.06.2014.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: Нет
Ссылки: Не использованы
Рассмотреный период: 2000–2010 гг.
2011–2015 гг.
Фрагмент работы

28. Laimes kategorija tiesību filozofijā. Labklājība/ apmierinājums kā likumdevēja mērķis. Vislielāko laimi vislielākam cilvēku skaitam.
Sokrats – tiesību filozofijas uzdevums ir dzimt taisnīgumam (maievtikai - patiesībai), „sagādāt” laimes sajūtu. Tikai diskusijā, komunikācijā, dialogā dzimst patiesība.
Platons - patiess taisnīgums un tā gala mērķis ir laime un apmierinājuma sajūta.
Kanta kategoriskais imperatīvs – cilvēkam jārīkojas tā, lai viņa gribas maksima vienmēr var kalpot par vispārēju likumdošanas principa pamatu. Līdzīgi kā Platons saka, ka laime var būt tikai tad, ja ietilpina visus cilvēkus. Laimi nevar sasniegt vienatnē, vajag sabiedrību.
Džeremijs Bentāns (sk. arī 18.jautājumu) – samazinot sāpes un palielinot apmierinājumu var sasniegt laimi. Vislielāko laimi vislielākajam cilvēku skaitam. Vispārējam labumam jākļūst par likumdošanas mērķi.
Rainis (sk. arī 26.jautājumu) - laime ir visas cilvēces mērķis, tāpēc nav atrodama vienatnē. Laime nav atrodama bezdarbībā un mierā (pašapmierinājumā), bet gan darbā un kustībā. Laime ir tam, kam nav nevienam jāpateicas, neviena priekšā jāklanās. Augstākā laime –kopīga laime. Augstākais apmierinājums – nevien sevi attīstīt, bet palīdzēt citiem sevi pacelt.

29. Reliģijas nozīme tiesisku attiecību veidošanā. (sv. Augustīns, Makiavelli, Voltērs, Desņickis, Bodēns, sociālisti u.c.).
Sv. Augustīns
• Cilvēks izzina pasauli caur atklāsmi, tā ir visa pamatā.
• Taisnīgums ir augstākā lik. sastāvdaļa.
• Vienlīdzība Dieva priekšā – visi cilvēki ir vienlīdzīgi, bet uz zemes tas nav iespējams un sasniedzams, jo pastāv grēcīgi institūti.
• Privātīp. un verdzība ir nepilnīgi ties. instit., jo pēc savas būtības ir grēcīgi, bet tie nepieciešami sabiedrisko attiec. veidošanā uz zemes, jo bez tiem nav nodibināma kārtība.
• „Par Dieva valsti” – dab.ties. ir Dieva likuma atvasinājums.
• Iedalījums:
- Dieva likumi – mūžīgi; cilvēks tos var izprast atklāsmes brīžos
- Dabiskās tiesības – cilvēks tās var izprast ar vērojumu (tātad, parādās doma, ka cilvēka saprāts ir nepilnīgs, nepareizi cilvēks izprot atklāsmi caur dab.ties., ar to izskaidrojams mainīgais raksturs)
- Parastie cilvēku likumi – pozitīvās ties. + cilvēku paražas (rakstītās un nerakstītās). To interpretācija ir neierobežojama.
Makiavelli

Коментарий автора
Комплект работ:
ВЫГОДНО купить комплект экономия −15,70 €
Комплект работ Nr. 1340205
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация