1. Lietvedības pamatuzdevumi (un tas, kas ir svarīgākais)
Lietvedība ir:
Iestādes darbības dokumentēšana un darbs ar dokumentiem
Iestādes dokumentēšanas sistēma
Dokumentēšanai un dokumentāram nodrošinājumam lietojamo darba sistēmu, metožu un paņēmienu komplekss
Lietvedības pamatuzdevumi:
Darbību dokumentēšana
Dokumentu reģistrēšana un izpildes kontrole
Dokumentu saglabāšana
Ja ir kārtība dokumentos – var atrast nepieciešamo, būs mazāk problēmu brīžos, kad tie nepieciešami kā pierādījumi.
Ir daudz gadījumu, kad var iztikt bez informācijas fiksēšanas uz papīra, jo iespējams vienoties mutiski. Taču, ja ir šaubas par partneru uzticamību un apzinīgumu, tomēr rakstām uz papīra un reizēm arī lūdzam partnerus parakstīties, ar to apliecinot, ka viņi zina un akceptē uz papīra rakstīto. Organizācijās ir tāpat, taču, jāņem vērā “likums par arhīviem”, jo tas ir lietvedību un dokumentēšanu reglamentējošs pamatdokuments. Ņemot vērā šo likumu, saprotam, ka organizācijas ir atbildīgas par to, lai tiktu dokumentāli fiksēta un saglabāta sabiedrībai vērtīga informācija. Ir fakti un notikumi, kurus vērts dokumentēt, un ir dokumenti, kurus vērts glabāt.
Privātpersonas pašas izvēlas, kad un ko ir vērts dokumentēt, vai, kur un kādus dokumentus glabāt. Savukārt organizācijas, ievērojot speciālo likumu par grāmatvedību, darba likumu un “likums par arhīviem”, noteic, kādos gadījumos, kādus dokumentu veidus un kā tos glabās - jāglabā tie dokumenti, kas atspoguļo organizācijas darbību un attiecību veidošanu un kārtošanu ar citām organizācijām, klientiem, valsti, kā arī atspoguļo attiecību veidošanu un kārtošanu ar darbiniekiem. …