Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
Особые предложения 2 Открыть
11,49 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:903981
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 28.09.2006.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: Нет
Ссылки: Не использованы
Фрагмент работы

1. Budžeta sistēmas raksturojums.
Budžets ir līdzeklis valsts politikas realizācijai ar finansiālām metodēm. Budžets ir valdības finansiālās darbības un vadības pamatā.
Budžeta mērķis ir noteikt un pamatot, kādi līdzekļi nepieciešami valdībai, citām valsts institūcijām un pašvaldībām to valsts pienākumu izpildei, kuru finansēšana noteikta ar likumdošanas aktiem, nodrošinot, lai tajā laikposmā, kuram šie līdzekļi paredzēti, izdevumus segtu atbilstoši ieņēmumi. Budžetu izstrādājot, jāņem vērā nepieciešamība nodrošināt vispārējo ekonomisko līdzsvaru.
Budžetu iedalījums:
1) valsts budžets
2) pašvaldību budžets.
Valsts budžets un pašvaldību budžeti sastāv no pamatbudžeta un speciālā budžeta.
Informatīviem mērķiem veido valsts budžeta un pašvaldību budžetu kopsavilkumu — Latvijas Republikas kopbudžetu.
Valsts budžets
Visi valdības (valsts institūciju) savāktie vai saņemtie ieņēmumi ir valsts budžeta līdzekļi, kurus apropriē valsts mērķiem. Valsts budžeta līdzekļus var piešķirt vai saņemt vienīgi ar likumā paredzētu apropriāciju. Valsts budžets katram saimnieciskajam gadam sastāv no valsts budžeta ieņēmumiem un izdevumiem, kā arī valsts budžeta ieņēmumu un izdevumu starpības.
Valsts budžeta ieņēmumi sastāv no:
1) ieņēmumiem, kas savācami valsts mērķiem saskaņā ar nodokļu likumiem, nodevām un maksājumiem par budžeta institūciju (izpildītāju) sniegtajiem pakalpojumiem, un citiem ieņēmumiem,
ieskaitot aktīvu realizācijas tīros ienākumus, saņemtajiem procentu maksājumiem un dividendēm;
2) dotācijām un dāvinājumiem naudā vai natūrā (ar uzskaiti naudā);
3) aizņēmumiem, kas paredzēti, lai finansētu valsts budžeta deficītu.
Valsts budžeta izdevumi sastāv no:
1) apropriācijām noteiktām valsts vajadzībām saskaņā ar ikgadējo valsts budžeta likumu;
2) apropriācijām saskaņā ar citiem likumiem, ieskaitot speciālā budžeta kontus.
Valsts budžeta ieņēmumu un izdevumu starpība (atskaitot budžeta aizdevumu atmaksu) ir budžeta pārpalikums (ja ienākumi ir lielāki par izdevumiem) vai budžeta deficīts (ja izdevumi ir lielāki par ienākumiem).
Pašvaldību budžeti
Pašvaldību budžeti katram saimnieciskajam gadam ietver visus pašvaldību (pašvaldību institūciju) savāktos vai saņemtos ieņēmumus, kurus pašvaldības apropriē pašvaldību mērķiem. Pašvaldību budžetu līdzekļus var piešķirt vai saņemt vienīgi ar pašvaldību likumīgā kārtībā izdarītu apropriāciju. Ieņēmumu sadale starp valsts budžetu un pašvaldību budžetiem, kā arī pašvaldībām piešķiramo valsts budžeta dotāciju un teritoriju ekonomisko iespēju izlīdzināšana noteikta likumos, uz kuriem balstās šie ieņēmumi, īpašos likumos vai ikgadējā valsts budžeta likumā. Pašvaldību budžetu tiesības detalizēti regulē īpašs likums.…

Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация