2. Franka Vēdekinda pievēršanās pusaudžu tēlojumam, tā mākslinieciskais novatoriskums un aktualitāte.
Pusaudžu tēlu izvirzīšana centrā lugā “Pavasara atmošanās” nav absolūta novitāte literatūras vēsturē (kaut vai atceroties M.Tvena romānu “Olivers Tvists”), bet jaunums ir sevis, savas dzimumdziņas un pasaules izziņas procesa akcentējums caur pusaudžu tēliem. Manuprāt, arī tēlu izvēlē un izvēlē saskatāmas ekspresionismam raksturīgas iezīmes, ko varētu saistīt ar tēmas aktualitāti. Pieļauju, ka Pirmais pasaules karš un tā sekas kā šausminoša realitāte ļoti spilgti atspoguļojās tieši jaunās paaudzes pasaules uztverē, tādēļ autors identitātes meklējumus un tās krīzi rāda caur pusaudžu tēliem. Tieši dziņas un alkainais veids kādā lugā tēlotie pusaudži Vendla, Melhiors, Morics u.c. tiecas izzināt sevi un pasauli, ir tas, kas atspoguļo ekspresionisma mākslai raksturīgo intonāciju.
…