-
Gaisa kuģu un dzinēju konstrukcija un izturība
Конспект54 Авто, мото техника, Коммуникации, транспорт, связь
Nr. | Название главы | Стр. |
ANOTĀCIJA | 3 | |
ANOTATION | 4 | |
ANOTACION | 5 | |
IEVADS | 8 | |
1. | PROTOTIPA LIDMAŠĪNAS UN DZINĒJA RAKSTUROJUMS | 10 |
1.1. | LIDMAŠĪNAS PROTOTIPS: Boeing 737NG | 10 |
2 | EKSPLUATĀCIJAS TEHNISKĀS PRASĪBAS | 13 |
2.1. | SPECIFISKĀS PRASĪBAS | 13 |
2.1.1. | Lidaparāta izmantošana | 13 |
2.1.2. | Ekspluatācijas nosacījumi | 13 |
2.1.3. | Komercsvars | 13 |
2.1.4. | Lidojuma raksturlielumi | 13 |
2.1.5. | Komforta nodrošināšanai izvirzītās prasības | 14 |
2.1.6. | Radio un elektro-aprīkojumam izvirzītās prasības | 15 |
2.1.7. | Apkalpei izvirzītās prasības | 19 |
2.1.8. | Ekonomiskie rādītāji | 19 |
2.2. | KOPĪGĀS PRASĪBAS | 19 |
2.2.1. | Lidojuma drošībai izvirzītās prasības | 19 |
2.2.2. | Lidaparāta izgatavošanai izvirzītās prasības | 20 |
2.2.3. | Ekspluatācijai izvirzītās prasības | 20 |
2.2.4. | Stiprībai un ilgizturībai izvirzītās prasības | 21 |
2.2.5. | Materiālu izvēlei izvirzītās prasības | 22 |
2.2.6. | Stabilitātei un vadāmībai izvirzītās prasības | 22 |
3. | PASĀKUMA KOMPLEKSA IZSTRĀDE TEHNISKO EKSPLUATĀCIJAS PRASĪBU NODROŠINĀŠANAI | 24 |
3.1. | LIDAPARĀTA SHĒMAS UN DZINĒJU IZVĒLE | 24 |
3.2. | LIDAPARĀTA KONSTRUKCIJAS PARAMETRU IZVĒLE | 24 |
3.2.1. | Spārna parametru izvēle | 24 |
4. | UZLIDOŠANAS MASAS ANALĪZE UN ATSEVIŠĶU POSMU MASA | 26 |
4.1. | RELATĪVĀ DEGVIELAS MASA | 26 |
4.1.1. | Īpatnējais degvielas patēriņš kreisēšanas režīmā | 26 |
4.1.2. | Degvielas patēriņš kreisēšanas lidojumā | 26 |
4.1.3. | Lidmašīnas aerodinamiskās kvalitātes izmaiņas pārbaude | 27 |
4.1.4. | Relatīvā degvielas masa | 27 |
4.2. | SPĒKA IEKĀRTAS MASA | 28 |
4.2.1. | Nepieciešamā vilktspēja (vilkmes/svara attiecība) | 28 |
4.2.2. | Spēka iekārtas relatīvā masa | 29 |
4.3. | KONSTRUKCIJAS RELATĪVĀ MASA | 30 |
4.3.1. | Fizelāžas, astes spārnojums un šasija | 30 |
4.3.2. | Spārna relatīvā masa | 30 |
4.4. | ELEKTRISKĀ APRĪKOJUMA, KONTROLES (AR HIDRAULISKAJĀM SISTĒMĀM) AUGSTUMA IERĪČU UN SKAŅU IZOLĀCIJAS SISTĒMU MASA | 31 |
4.4.1. | Aprīkojums un instrumenti | 31 |
4.5 | LIDMAŠĪNAS PACELŠANĀS MASA | 32 |
4.5.1. | Pacelšanās masa | 32 |
4.6. | GALVENO DAĻU MASAS | 32 |
4.6.1. | Konstrukcijas masa | 32 |
4.6.2. | Spēka iekārta | 32 |
4.6.3. | Degvielas masa | 32 |
4.6.4. | Aprīkojuma masa | 32 |
4.7. | EFEKTIVITĀTES RĀDĪTĀJI | 34 |
5. | LIDMAŠĪNAS SPĀRNA STIPRĪBAS APRĒĶINS | 35 |
5.1. | LIDMAŠĪNAS VIDĒJĀS AERODINAMISKĀS HORDAS APRĒĶINS | 36 |
5.2. | ŠĶĒLUMA SLODZES CENTRA UN STINGRĪBAS CENTRA LĪNIJU KOORDINĀŠU APRĒĶINS | 36 |
5.2.1. | Slodzes centra koeficients aprēķina | 36 |
5.2.2. | Šķēluma stingrības centra stāvokļa aprēķins | 37 |
5.3. | PIEPŪLES APRĒĶINA ŠĶĒLUMĀ | 37 |
5.3.1. | Degvielas centra aprēķins | 37 |
5.3.2. | Sadalīto slodžu rezultējošā slodze | 37 |
5.3.3. | Epīras šķērsspēka vērtība aprēķina šķēlumā | 37 |
5.3.4. | Lieces moments aprēķina šķēlumā | 38 |
5.3.5. | Vērpes momenta aprēķins šķēlumā | 38 |
5.4. | MATERIĀLU, STRINGERU UN RIBU SOĻA IZVĒLE | 38 |
5.4.1. | Materiālu izvēle | 38 |
5.5. | APRĒĶINA ŠĶĒLUMA SHEMATIZĀCIJA | 38 |
5.5.1. | Darba augstuma aprēķins | 38 |
5.6. | AUGŠĒJĀ PANEĻA APRĒĶINS | 38 |
5.6.1. | Augšējā paneļa reducētais laukums. | 38 |
5.6.2. | Augšējā lonžerona summāro joslu laukums | 38 |
5.6.3. | Augšējo joslu pirmā lonžerona laukums | 39 |
5.6.4. | Augšējo joslu otrā lonžerona laukums | 39 |
5.7. | VIENA LONŽERONA RAKSTURĪGIE IZMĒRI | 39 |
5.7.1. | Reducētais augšējais apšuvuma biezums | 39 |
5.7.2. | Augšējā apšuvuma biezums | 39 |
5.7.3. | Augšējā stringera šķērsgriezuma laukums | 40 |
5.7.4. | Apakšējā paneļa aprēķins | 40 |
5.7.5. | Apakšējās joslas lonžeronu summārais laukums | 40 |
5.7.6. | Apakšējās joslas pirmā lonžerona laukums | 40 |
5.7.7. | Apakšējās joslas otrā lonžerona laukums | 40 |
5.7.8. | Apakšējā apšuvuma biezums | 40 |
5.7.9. | Apakšējā stringera laukums | 41 |
5.8. | PRIEKŠĒJĀ LONŽERONAS SIENAS BIEZUMA NOTEIKŠANA UN BALSTA SOĻA NOTEIKŠANA | 41 |
5.8.1. | Pielāgotais šķērsspēks | 41 |
5.8.2. | Šķērsspēks, ko uzņem pirmais lonžerons | 41 |
5.8.3. | Šķērsspēks, ko uzņem otrais lonžerons | 41 |
5.8.4. | Pieskares spēki | 42 |
5.8.5. | Summārie pieskares spēki priekšējā lonžerona sieniņā | 42 |
5.8.6. | Sieniņu aprēķins | 42 |
5.8.7. | Sieniņas balsta solis | 42 |
5.8.8. | Nepieciešamais balstu skaits | 42 |
6. | KOMPONĒJUMS | 43 |
6.1. | JAUNIZVEIDOTĀS KONSTRUKCIJAS ELEMENTU GABARĪTIZMĒRU NOTEIKŠANA | 45 |
6.1.1. | Fizelāža | 45 |
6.1.2. | Dzinēja gondolas un ieplūdes trakta virsmas laukums | 45 |
6.1.3. | Motogondolas gabarītizmēru aprēķins | 45 |
6.1.4. | Motogondolas diametrs | 45 |
6.2. | DEGVIELAS TVERTŅU IZMĒRU APRĒĶINS | 46 |
7. | LIDMAŠĪNAS CENTRĒŠANA | 47 |
7.1. | MASAS KOPSAVILKUMS | 47 |
7.2. | KRAVU GRUPĒŠANA | 47 |
7.2.1. | Grupa „Spārns” | 50 |
7.2.2. | Grupa „Fizelāža” | 50 |
7.3. | CENTRĒŠANAS ATSKAITE | 51 |
SECINĀJUMI | 53 | |
IZMANTOTĀ LITERATŪRA | 54 |
SECINĀJUMI
Nostādītais darba mērķis bija izvēlēties jau ekspluatācijā izmantotu gaisa kuģi un koriģējot tā parametrus pēc pieprasījuma, uzprojektēt jaunu uzlabotu gaisa kuģa konceptu, aprēķinot uzlidošanas masas, spārna ģeometriju un stiprības konstrukciju, gaisa kuģa komplektējumu un centrējumu, un aerodinamisko kvalitāti. Šie uzdevumi tika veikti izmantojot teorētiskas sakarības un reāliem faktiskiem datiem.
Izstrādātais gaisa kuģis pēc parametriem ir līdzīgs prototipam, tātad aprēķins veikts veiksmīgi.
Darba izpildes laikā iemācījos veikt gaisa kuģa projektēšanas aprēķinus, vairāk izpratu gaisa kuģa uzbūvi un tā komponentus, kā arī izpētot literatūru uzzināju vairāk par pašu Boeing modeli.
…
737 sērijas modeļus Boeing ražo kopš 1967. gada, un līdz 2009. gadam ir piegadātas vairāk nekā 6000 lidmašīnu un vēl par 2000 lidmašīnu piegādi ir noslēgti līgumi. Pēc 2009. gada datiem Boeing 737 sērijas lidmašīnas ir pasaulē visvairāk ražotie un pasūtītie aviolaineri. Vienlaicīgi gaisā atrodas aptuveni 1250 šā modeļa lidmašīnu. Šajā darbā tika veikta gaisa kuģa Boeing 737 New generation analīze, tādējādi lai izstrādātu jaunas metodes un variantus kā paaugstināt gaisa kuģa kvalitāti. Lai šo izdarītu tika aprēķināta un izmainīta gaisa kuģa spārna konstrukcija, izmantoti jauni materiāli, lai samazinātu svaru un arī degvielas patēriņu, bet tajā pat laikā saglabājot pietiekami lielu cēlējspēku un konstrukcijas izturību.
-
Gaisa kuģu un dzinēju konstrukcija un izturība
Конспект54 Авто, мото техника, Коммуникации, транспорт, связь
- Gaisa transports
- Starptautiskā kuģu un ostu aizsardzības kodeksa ieviešana uz Latvijas kuģiem un ostās
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Starptautiskā kuģu un ostu aizsardzības kodeksa ieviešana uz Latvijas kuģiem un ostās
Конспект для университета7
-
Gaisa transports
Конспект для университета3
-
Būvdarbu tehnoloģija un darba drošība
Конспект для университета24
-
Transporta pakalpojumu ekonomika un organizācija
Конспект для университета37
-
Būvmašīnu mezgli un detaļas
Конспект для университета6