Jau gadiem veikti pētījumi, kuru mērķis ir izpētīt faktorus, kas veicina akadēmiskos sasniegumus. Kā būtisks faktors akadēmiskajā ceļā ir tikusi izdalīta studenta pieredze skolu maiņas procesā. Dažādi longitudināli pētījumi ir atklājuši, ka skolu maiņa parasti saistās ar daudziem negatīviem pārdzīvojumiem, zemākām sekmēm, intereses un iekšējās motivācijas zudumu, krītas pārliecība par savu kompetenci, kā arī pašvērtējums.
Šajā pētījumā galvenokārt tika pievērsta uzmanība motivācijai, kas saistīta ar skolu maiņu. Pētījumi rāda, ka pastāv divas galvenās kategorijas skolu pārejas motivācijai. Pirmā kategorija nosaka, ka skolu pāreja ietver sevī risku attiecībā uz mācību motivāciju, kuru lielākā daļa studentu izjūt vienādi. Otrā pētījumu kategorija norāda uz motivācijas trajektoriju kā stabilizējošu faktoru pārmaiņu laikā.
Literatūrā par motivāciju skolu maiņas laikā ļoti maz pētīts vecāku ieguldījums, tādēļ arī šis faktors šeit tiek pētīts, jo būtībā tas ir ļoti būtisks. Kā būtiskākie tika izdalīti divi galvenie vecāku audzināšanās faktori – iesaistīšanās un bērna autonomijas atbalstīšana. Iepriekšējie pētījumi atklājuši ciešu saistību starp šiem vecāku audzināšanas veidiem un studenta garīgo un fizisko funkcionēšanu, kas darbojas kā aizsargājošs faktors skolu pārejas laikā, tāpēc autori izvirza hipotēzi, ka šie vecāku pārraudzības veidi var lielā mērā ietekmēt arī studenta motivāciju skolu maiņas laikā.…