Mācīšanās grūtības
• mācīšanas process, kurā skolotājs, balstoties uz attīstības domāšanas likumu zināšanām, izmanto speciālus pedagoģiskus līdzekļus – vada darbu ar skolēnu izziņas spējām un izziņas vajadzību veidošanos mācību procesā.
• Lielāko daļu no mācīšanās grūtībām var klasificēt kā specifiskas vai nespecifiskas. Īpašas mācīšanās grūtības visbiežāk ietver tādus nosacījumus kā disleksija un uzmanības deficīta hiperaktivitātes traucējumi;
* diskalkoģija, verbālā
* dispraksija un disfāzija arī pieder šai kategorijai. Specifiskas mācīšanās grūtības ietekmē konkrētu mācīšanās aspektu, nevis vispārējās lasīšanas un rakstīšanas spējas, kā arī dažādu priekšmetu vidū var būt augsts akadēmisko sasniegumu līmenis. Ir svarīgi neuzskatīt, ka students ar īpašām mācīšanās grūtībām ir mazāk spējīgs nekā citi.
//Dictionary of Education, Susan Wallace, Oxford University Press, 2008/
• Traucējumi vienā vai vairākos pamata psiholoģiskajos procesos, kas saistīti ar nepietiekamu vai runājošu vai rakstisku valodu izmantošanu, kas var izpausties kā nepilnīga spēja klausīties, domāt, runāt, lasīt, rakstīt vai veikt matemātiskos aprēķinus. Students ar mācīšanās spēju nav sasniedzis paredzēto vecuma un spēju līmeni vienā no vairākām akadēmiskajām jomām un parāda nopietnu neatbilstību starp sasniegumiem un intelektuālajām spējām. Mācību problēmu, kas rodas no redzes, dzirdes vai kustību traucējumiem, neuzskata par mācību traucējumiem, kā arī tās mācīšanās problēmas, kas saistītas ar garīgo atpalicību vai iespējamiem vides, kultūras vai ekonomiskiem trūkumiem. /The Greenwood Dictionary of Education, John W. Collins, 2003/
• Dažās situācijās, jo īpaši tādās jomās kā profesionāļi, piemēram, psihologi, praktizējošie ārsti un skolotāji, kvalifikācijas atzīmes ir viegli, vidēji smagas un smagas. …