Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
Особые предложения 2 Открыть
6,49 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:337836
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 14.02.2013.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: Нет
Ссылки: Не использованы
Фрагмент работы

Grāmata ir paredzēta skolotājiem kā rokasgrāmata. Nīmante grāmatā apskata atbildes uz dažādiem jautājumiem, kas nomāc skolotājus neparedzamās un grūti kontrolējamās situācijās. Šī grāmata ir Nīmantes pieredzes un atziņu apkopojums, kurš radies ilgā darba projektā „Nevaldāmā klase”. Grāmatā aplūkotās teorijas un klasvadības stratēģijas ir vienlīdz nozīmīgas un noderīgas gan pirmskolas un sākumskolas, gan pamatskolas un vidusskolas skolotājiem. Autore grāmatā izdala četras galvenās nodaļas ar vairākām apakšnodaļām.
Pirmajā nodaļā autore apskata klasvadības būtību, minot dažus pieredzes apkopojumus gan no kādu skolotāju stāstītā, gan no personīgās pieredzes. Autore min, ka Latvijā jēdziens klasvadība ir tikpat nesaprotams un svešs kā sākotnēji lietotais skolvadība.
Ložņājot cauri pedagoģiskajiem labirintiem Nīmantes grāmatā, izsecināju, ka klasvadība pēc dabas ir politiska. Tāpat to var traktēt arī kā klases un skolas kultūru. Tomēr autore, saliekot visas lietas pa plauktiņiem, klasvadības jēdzienu steidz skaidrot kā „procesu kopumu, kurā skolotājs, organizējot un vadot skolēnu darbību un uzvedību, veido klasē pozitīvu emocionālo, psiholoģisko un fizisko vidi, nodrošina produktīvu mācību un audzināšanas procesu.”
Autore, izmantojot V. Doila atziņas, min četrus klašu raksturojošos parametrus: katras klases sastāvs ir daudzveidīgs; viss klasē notiekošais ir daudzdimensiāls; viss notiek nekavējoties; klasē jebkura situācija ir neparedzama.
Var teikt, šie ir tādi četri komponenti, par kuriem nevar gluži teikt, ka tie vienmēr noies kā pa diedziņu, kā skolotājs bija izplānojis. Šie parametri paši nosaka darbības gaitu un skolotāja uzdevums ir būt tik elastīgam, lai spētu pielāgoties.
Otrajā nodaļā „Klasvadības modeļi: dažādas pieejas klasvadībā” Nīmante apskata humānistisko, demokrātisko un biheivioristisko pieeju klasvadībā, beigās palīdzot lasītājam izlemt, kuru klasvadības modeli izvēlēties.

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация