Uz reklāmas izdevumiem var attiecināt:
1) izdevumu summu par uzņēmuma reklamējošu bukletu un katalogu izgatavošanu;
2) uzņēmuma pakalpojumus, produkciju, darbu reklamējošu sludinājumu izvietošana masu medijos;
3) izdevumus uzņēmumam organizējot konkursus, lai paplašinātu savas produkcijas, pakalpojumu, darba realizācijas tirgu un piesaistītu lielāku pircēju, pasūtītāju skaitu.
20. Reprezentācijas izdevumi
D 7780 – K ....
Uz reprezentācijas izdevumiem attiecina:
1) izdevumus dažādu nelielu priekšmetu vai suvenīru izgatavošanai, kuri satur uzņēmuma preču zīmi, logo vai citu raksturīgu informāciju;
2) izdevumus maltītei, kuru uzņēmums organizē saviem partneriem un klientiem;
3) izdevumus, kas rodas rīkojot uzņēmuma produkciju, pakalpojumu un darbu reprezentējoša rakstura konferences.
Saskaņā ar likumu: „Par PVN” (10.pants) no samaksātā PVN kā priekšnodokli var atskaitīt tikai 40%, bet 60% ietver priekšapmaksā.
PZA ( peļņas vai zaudējumu aprēķinā) visa reprezentācijas izdevumu summa tiek atspoguļota administrācijas izmaksu postenī ( 050. rinda).
Aprēķinot ar nodokli apliekamo ienākumu ( UIN aprēķinā), tas jāpalielina par 60% no reprezentācijas izdevumiem izmantotās summas.
Uzņēmumā obligāti jābūt uzņēmuma vadītāja apstiprinātam rīkojumam par reprezentācijas izdevumiem + reprezentācijas izdevumu tāmei.
…