Galvenā daļa.
• Bērni kopā ar audzinātāju un auklīti dodas pārgājienā pa iepriekš izplānotu maršrutu: Bērnudārzs→kultūras nams→estrāde→parks→Ludborža dīķis.
• Ejot garām iepriekš uzskaitītajiem objektiem, bērni savā kartē atzīmē visus kontrolpunktus, kur pabijuši. Skolotāja katrā kontrolpunktā pievērš uzmanību sabiedriskās vietas nozīmīgumam un izmantošanas iespējām.
• Nonākot galamērķī – atpūtas vietā pie dīķa, kopīgi visi ierīko piknika vietu – uzklāj segu un novieto uz tās katrs savu līdzpaņemto pārtiku. Kopīgi visi mielojas un cienājas ar gardumiem, pārrunājot un apgūstot jaunas galda kultūras iemaņas brīvā dabā.
• Jautrās rotaļas brīvā dabā. Piknika vietas sakopšana.
• Atpakaļceļš mājup. Pirms došanās uz b/dārzu, katrs bērns paņem un ieliek somā kādu dabā sastopamu, sev nozīmīgu lietu no piknika vietas –čiekuru, akmeni u.tt.
…