Pastaiga:
Pastaigas laikā pievēršu uzmanību sniegpulkstenītēm bērnudārza teritorijā, kuras tikko kā izlīdušas no sniega segas. Atbrīvojam tās no sniedziņa- paturam sniedziņu plaukstā, pavēršam pret saulīti un vērojam, kas ar to notiek. Paskatāmies uz augšu- kas notiek ar lāstekām? Vēlreiz kopīgi pārrunājam, kas ir tie pirmie pavasara vēstneši. Skaitam ceļā sastaptos tauriņus. Vērojam, kādas pārmaiņas notikušas ar kokiem. Aizveram acis un ieklausāmies dažādās skaņās. Nosaucam, ko katrs ir saklausījis. Spēlējam spēli „Putnu koris”, kur bērni sadalās trīs grupās- vieni būs gaiļi, otri- dzeguzes, trešie-vārnas. Katra grupa atdarina šos putnus un tad izveido kori.
Pēcpusdienas cēliens:
Ienesu grupā sniegpulkstenītes podiņā un vēlreiz noskaidrojam, kā tās sauc. Aicinu šo vārdiņu izplaukšķināt pa zilbēm un ieklausīties- no kādiem diviem vārdiem tas veidojas. Izņemu no augsnes sniegpulkstenīšu stādiņus un rādu asniņu, kas aug no sīpoliņa. Paskaidroju, ka dažas puķes izaug no sēkliņām, bet citas no sīpoliem. Parādu tulpju sīpoliņus. Sīpolam vienā galā ir asniņš, bet otrā - saknīte. Aicinu bērnus iestādīt sīpoliņus podiņā. Parādu un pastāstu, kā to pareizi dara. Aicinu katru dienu par stādiņiem rūpēties, līdz tie izaugs. Nolemjam, ka pašu izaudzētās tulpītes būs vislabākā dāvana māmiņai svētkos. Mudinu izdomāt katram savu tulpītes nosaukumu („smaidtulpīte”, „taureņtulpīte”, „medustulpīte”), pieliekot priekšā kādu vārdiņu- līdzīgi kā „sniegpulkstenītes”. Pozitīvi novērtēju katra bērna versiju.
…