Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
14,20 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:581992
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 09.06.2006.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: Нет
Ссылки: Не использованы
Фрагмент работы

Lai izzinātu bērna pasaules uztveri, attieksmi pret sevi, apkārtējiem cilvēkiem, es veicu novērošanu. Tā ir mērķtiecīga psihes izpausmju uztvere pētāmo uzvedībā uz darbībā. Cilvēka psihisko izpausmju izpēte noris ierastos apstākļos, netraucējot psihisko procesu dabisko norisi. Novērošanas metode ir senākā metode, ar kuras palīdzību var iegūt informāciju par bērna uzvedību. Šo metodi bieži izmanto arī pedagoģijā, lai sastādītu bērna raksturojumu. Lielu lomu šī metode spēlē arī psiholoģijā. Pirmkārt, tā ir iespēja iegūt informāciju, lai veiktu sākotnējo bērna uzvedības psiholoģisko analīzi un sastādītu tālāko izpētes programmu. Otrkārt, šo metodi var izmantot tad, ja psiholoģisko informāciju nevar iegūt ar citām metodēm.
Prakses laikā novēroju zēnu, kuram grupā patīk uzņemties līdera lomu, taču to viņš cenšas panākt pievēršot pārējo uzmanību. Parasti šī uzmanības pievēršana izpaužas diezgan agresīvi. Īpaši labi to var novērot dažādās rotaļās, kurās izpaužas viņa dusmas, naids un agresivitāte. Reizēm viņš mēdz skaļi iekliegties. Arī zīmējumos izpaužs viņa agresivitāte, dusmas, jo bieži vien tajos attēlo dažādas avārijas, piemēram, vilciena, automašīnas u.tml. Tāpat viena no iemīļotākajām zēna rotaļām ir avārijas atdarināšana, izmantojot klučus un spēļu mašīnas. Tad nu parasti zēns priecīgs skrēja man rādīt, lai novērtēju viņa paveikto. Runājot ar vecākiem, noskaidroju, ka arī viņi ir pamanījuši zēna agresivitāti. Sākumā ar zēna mammu spriedām, ka tā cēlonis ir meklējams tajā apstāklī, kad viņas vīrs skatās filmas, kurās redzamas dažādas agresīvas izpausmes. Bērnam tās redzot, viņš tās cenšas atdarināt. Sarunās ar pašu zēnu atklājas, ka viņa tēvs mēdz iedzert un iekaustīt viņa mammu.
Novēroju, ka zēns ir ļoti enerģisks, viņam patīk darboties, vadīt, organizēt, taču ne vienmēr spēj valdīt pār sevi, savām emocijām.
Latvijā ir ne mazums tādu ģimeņu, kurās sastopama vardarbība, tieši starp laulātajiem draugiem. Bieži vien vecāki neaizdomājas, kā šajā brīdī jūtas viņu bērns. Bērns, atrasdamies šīm negācijām pa vidu, tās visas uzsūc sevī, līdz ar to bērns kļūst tieši tāds pats kā viņa vecāki, jo neko citu savā dzīvē bērns nav redzējis un viņš to uztver kā pašu par sevi saprotamu lietu, ka tā tam ir jābūt. I.Plotnieks raksta, ka „ģimenes atmosfērai jābūt mierīgai, bez liekas, nevajadzīgas nervozēšanas, kliegšanas, pārmetumiem...”
Savā pedagoģiskajā darbā cenšos izraisīt bērnā prieku. Tāpat arī pēc kāda negadījuma ļauju viņam sākumā nomierināties un tikai tad pārrunāt ar viņu notikušo. Cenšos viņam uzticēt grūtus uzdevumus, kas prasa lielu piepūli un sasprindzinājumu, tā liekot lietā viņa sakāpināto enerģiju un spēku.

Meitene ir nedroša par sevi- to, ko dara; to, ko saka; to, ko domā; ļoti klusa un kautrīga.
Izskats- ir neliela auguma, pelēkiem matiem, zilām, smaidīgām acīm, apaļīgu sejiņu, deguntiņu. Stājā izpaužas nedrošība, kautrīgums. Ir emocionāla.
Meitene ir ļoti labsirdīga, pieklājīga, smalkjūtīga, taisnīga, godīga, iejūtīga, emocionāla, izpalīdzīga, nekas nav žēl, atdos pēdējo, izdarīs visu, ko viņai lūgs, ir strādīga, saimnieciska, klusa, gudra. Ir vajadzīgs laiks, lai saprastos ar svešiem cilvēkiem.
Ļoti mīl dzīvniekus. laukos ir 2 kaķīši, kurus staipa, spēlējas ar tiem, baro, kopj. ir arī suns, kuru baro un mīļo. Interesē arī citi bērni, spēles, rotaļas, mantas, multfilmas, daba, apkārtne. Garšo gardumi. Pie interesēm varu nosaukt arī sadzīviskās- visiem izpalīdz.
Fiziski attīstīta. Prot soļot, skriet, lēkt, ripināt, mest, ķert bumbu, rāpot. Labprāt piedalās kustību spēlēs, rotaļās ar bumbu, balonu.
Mīl skaistumu- ziedus, kokus, dabu, dzird mūziku, priecājas par to (visos gadījumos). Kad aizbrauc uz laukiem, ieklausās gan klusumā, gan putnu balsīs. Ļoti patīk tauriņi. Ievēro gan putnus, gan dzīvnieciņus, gan kukaiņus. Ir gribasspēks, neatlaidība.
Ir ļoti izpalīdzīga. Dārziņā žēlo tos, kam nodara pāri. Saticīga. Nekad nevienu neapvainos. Reizēm vientulīga, pat klusiņām nobirdina asariņu. Neuzņemas vadošo lomu, jūtas nedaudz vientuļa. Meitene ir ļoti vienkārša.
Pieņem gan praktisko, gan radošo. Bijušas ļoti daudz emocijas, kas ļauj viņai fantazēt.

Коментарий автора
Комплект работ:
ВЫГОДНО купить комплект экономия −-2,80 €
Комплект работ Nr. 1117066
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация