Pedagoģiskās darbības pašanalīze
Mana pedagoģiskā darbība sekmēja skolēnu mācīšanās darbības prasmju pilnveidi, kad skolēni savu jauniegūto pieredzi salīdzināja ar pašpieredzi un
izvirzītājiem pieņēmumiem, to kritiski izanalizēja, paskaidroja un aizstāvēja, darbojoties individuāli, pāros un grupās.
Par plānotā mērķa sasniegšanu un izmantoto pedagoģisko līdzekļu efektivitāti liecina tas, ka visi skolēni aktīvi sadarbojās pētāmās problēmas ietvaros,
izteica savu viedokli, pamatoja to, piedāvāja savus risinājumus problēmas risinājumam, pētīja, analizēja, salīdzināja, diskutēja un secināja. Tāpat arī
visas nodarbības laikā skolēni aktīvi strādāja, sadarbojas gan pāros, gan grupās, daudz izteicās un piedāvāja savus variantus problēmas risinājumam.
Loģikas, jēgpilnas pārejas no viena mācību uzdevuma uz otru, tika veidotas ar tādiem metodiskiem paņēmieniem kā ritma vingrinājums, pārrunas, darbs pāros/grupās, prāta vētra, prezentācija, savu pieredzi salīdzināšana ar autora piedāvāto, jautājumu apspriešana par prezentācijas dzirdēto un redzēto informāciju, galerija, mākslas darbu analīze, radošs darbs.
Skolēni tika motivēti, jau stundas sākumā ar piedāvāto ritma vingrinājumu un pārrunām par to. Tāpat tika piedāvāta prezentācija salīdzināšanai un
pieredzes paplašināšanai, praktiski (mākslas darbu analīze) darbi, radošs darbs, kas sekmēja skolēnu aktīvu darbošanos un pozitīvu noskaņu visas
nodarbības garumā. Arī tika rosināta skolēnu pašpieredze, kas noturēja šo interesi. Vēl tika izvirzīta problēma, piedāvāti dažādi līdzekļi tās risināšanai,
skolēniem saistoša veidā.
Skolēna pašvērtējuma prasmes tika sekmētas, runājot par savu darbu, to procesu, analizējot savu veikumu pēc iepriekš izvirzītājiem kritērijiem, atklājot
savus panākumus un neveiksmes, arī stāstot par vizuālās mākslas tehnikas un līdzekļu izmantošanu, aizstāvot savu darbu.…