5. Interpersonālā prasme.
Interpersonālās komunikācijas prasmēm ir liela nozīme savstarpējā komunikācijā. To cik labas ir indivīda komunikācijas prasmes var secināt vērojot viņu dažādās komunikatīvajās situācijās. Komunikācijas prasmēm ir liela nozīme komunikācijas mērķa sasniegšanā. Jautāšana ir nozīmīga interpersonālās komunikācijas prasme. Tā īpaši svarīga ir darba intervijās, ikdienas dzīvē, informācijas ievākšanas vajadzību īstenošanai, vai vienkārši sarunas uzturēšanā. Jautāšanu sarunā var īstenot gan ar jautājumiem, gan bez tiem. To izmanto ne tikai ar mērķi iegūt informāciju. Ar jautāšanu var paust ielūgumu, pieprasījumu vai labojumu, sūdzību vai izaicinājumu, izrādīt pieņemšanu vai nepieņemšanu, parādīt tiesības, viesmīlību vai cieņu, atbalstu vai uzbrukumu, kā arī plaši realizēt kontroli un varu.
6. Interpersonālā komunikācija?
Pēc manām domām tā ir komunikācija no cilvēka cilvēkam jeb aci pret aci, to varētu nosaukt par divvirziena procesu. Protams, tā ir arī gan verbāla, gan neverbāla komunikācija. Domāju, ka interpersonālā komunikācija ir vajadzīga tāpēc, lai mēs izdzīvotu, iekļautos sabiedrībā un pielāgotos pārējiem.
…