Kas tad vispār ir izglītība un kāda loma tai ir mūsu sabiedrībā? Manuprāt, izglītība ir tāds kā process, kas sabiedrībā ilgs nepārtraukti, kā mazs bērns mācās apgūstot visas iemaņas un prasmes, tā arī jau pieaudzis cilvēks arī apgūst visu laiku kaut ko jaunu, un te neiet runa, manuprāt, tikai par izglītību kā tādu-par studijām kādā augstskolā, bet par kaut kādiem socializācijas procesiem. Cilvēks visu savu mūžu vienmēr var uzzināt vai arī iemācīties kaut ko pavisam jaunu, pavisam nezināmu, jo uzskatu, ka neviens cilvēks nezin pilnīgi visu. Izglītību mēs varam saprast kā kādu procesu, kas palīdz mums nepārtraukti augt šajā sabiedrībā, kā arī izglītība ir kaut kādas prasmes un zināšanas, ar kuru palīdzību mēs varam integrēties šajā sabiedrībā. Un man liekas, ka tieši tās prasmes un zināšanas ietekmē visas sabiedrības funkcionēšanu un attīstību. Pēc manām domām, tieši valsts ir atbildīga par savas tautas garīgo attīstību, jo izglītības sistēmas pilnveidošana ir attiecīgās valsts viena no galvenajām problēmām. Tieši izglītības sistēma kā sociāls institūts veic arī sociālās kontroles funkcijas par jaunās paaudzes intelektuālo, tikumisko un fizisko attīstību. Tāpēc šajā sakarā ir arī pieņemti normatīvie akti, kas nosaka, ka pamatizglītība bērniem ir obligāta, un tad pēc tās iegūšanas cilvēks jau pats var izvēlēties, vai viņš pilnveidos savas zināšanas un prasmes, pārejot uz augstāko izglītības līmeni, vai arī pilnveidos savu izglītības līmeni praktiskajā jomā.
Manuprāt, starp izglītību un sabiedrību pastāv ļoti liela mijiedarbība.
…