Indikatori ir galvenokārt speciāli apstrādāti statistikas dati, kuru pamatuzdevums ir raksturot sistēmu, izvērtēt tās rīcībā esošos resursus izglītības rezultātus.
Latvijas indikatori tiek pievienoti citiem un salīdzina mūsu valsts situāciju ar citu valstu datiem.
Nozīmīgs ir pētījums par indikatoru sistēmu Latvijā, jo tas palīdz virzīties uz Eiropas Savienību. Tas rada priekšstatu par Latvijas un Eiropas, un pārējās pasaules izglītības procesu atšķirībām.
Izglītības pētniecība rada fundamentu izglītības zinātniskajiem procesiem.
Daudzi zinātniskie darbinieki ar saviem pētījumiem un izstrādēm rada alternatīvus risinājumus skolas idejas attīstībai un izglītības problēmu pētniecībai.
Līdz ar pārmaiņām dažādās valsts politikas jomās paplašinās arī izglītības virzienu loks, kam ceļu iezīmē nepārtraukti progresējošā salīdzinošā izglītības pētniecība.
Nopietna salīdzinoša analīze ir ļoti lietderīga, jo tikai vienkārša citu valstu pieredzes pārņemšana nav pamats kvalitatīvai un rezultatīvai izaugsmei.
…