7. Dinamika, akcenti :
Dziesma sākās forte (skaļi) dinamikā un pamazām noklusinās līdz pianissimo (ļoti klusi).
Šajā dziesmā forte dinamika bieži vien apvienojoties dažādiem izteiksmes līdzekļiem (faktūra, harmonija, temps, tesitūra) – emocionāli bagātina dziesmu, kur forte dinamikā tiek pausts izmisums, pazemība, lūgums. (sk.piemērā ar ).
Šāda dinamika parādās dziesmas „Golgatas krusts” sākumā, kur saturiski tiek meklēta Golgata krusta nozīme.
Dziesmas pirmā posma beigās p un pp dinamika , manuprāt, ļoti precīzi papildina tekstu – „.. un nabags, un tukšs..”.
Skaņdarba vidusposmā ( no 11.t.-18.t.) dinamika ir mf (ne pārāk skaļi), itkā simbolizējot gaišākas domas, ticību, dvēseles mieru.
Savukārt piano, pianissimo dinamika reprīzē iezīmē cilvēka vēršanos pie Golgatas krusta, kad jau ir apjausts ceļš pie krusta, saprasta tā nozīme un šie vārdi „Golgatas krusts!” iegūst citu nokrāsu (miers un gaišums).
…