Sistēmiskā iztulkošana – tāds iztulkošanas paņēmiens, kas paredz tiesību normu satura iztulkojamās normas loģisko sakaru ar citām normām, noskaidrošanu, ņemto vērā to vietu un nozīmi kādā normatīvā aktā, institūtā, tiesību nozarē.
Bērnu tiesību aizsardzības likuma 50.1 panta kopsakarības:
50.1 panta (1) daļā ir teikts, ka bērns var piedalīties dažādās aktivitātēs, ja tās netraucē iegūt izglītību un neapdraud drošību, veselību un citas intereses. Turpretim, šī panta (2) daļā ir jau norādīts kādos pasākumos bērns nedrīkst piedalīties. Panta (3) daļā ir noteikts kādos gadījumos var iesaistīt bērnu pasākumos, bet ir norādīti ierobežojumi. (4) daļā ir noteikta kārtība pēc kuras jāvadās, lai varētu iesaistīt bērnus aktivitātēs, kurās demonstrē lietas, kas saistītas ar ārējo izskatu. (5) daļā ir noteikts, ja pārkāpj kādu no 50.1 panta daļām, tad persona ir saucama pie likumā noteiktās atbildības.
Tātad, pēc šī var secināt, ka katra nākošā daļa ir papildināta ar noteikumiem (ierobežojumiem). Ja pirmā daļa ir virspusīga, tad otrajā daļā ir konkrētas norādes. Gala rezultātā par pārkāpumu saucot pie atbildības.
Izvēlējāmies salīdzināt “Bērnu tiesību aizsardzības likuma” II nodaļas atsevišķus pantus ar Latvijas Republikas Satversmi. Secinājām, ka:
1)Bērnu tiesību aizsardzības likuma 7.pants par bērnu tiesībām uz dzīvību un attīstību atbilst LR Satversmes 93.pantam, ka ikvienam ir tiesības uz dzīvību. Šis pats pants atbilst LR Satversmes 112.pantam kurā teikts, ka ikvienam ir tiesības uz izglītību (attīstību).
2)Bērnu tiesību aizsardzības likuma 9.pants par tiesībām uz privāto dzīvi atbilst LR Satversmes 94., 95.un 96.pantam.
3)Bērnu tiesību aizsardzības likuma 10.pants par bērnu tiesībām uz pilnvērtīgiem dzīves apstākļiem atbilst LR Satversmes 109.pantam par tiesībām uz sociālo nodrošinājumu.
4)Bērnu tiesību aizsardzības likuma 11.pants par bērnu tiesībām uz izglītību un jaunradi atbilst LR Satversmes 112. un 113.pantam.
5)Bērnu tiesību aizsardzības likuma 13.panta (1) daļa nosaka, ka bērna reliģisko piederību nosaka vecāki, bet LR Satversmes 99.pantā teikts, ka ikvienam ir tiesības uz reliģiskās pārliecības brīvību. Tātad, šis Bērnu tiesību aizsardzības likums neatbilst LR Satversmei, bet kā mēs zinām, tad LR Satversmei ir augstākais juridiskais spēks.
Mūsu izpratnē visi šie panti sasaucas ar 50.1 panta (1) un (2) daļu. Bez LR Satversmes jau minētajiem pantiem bērnam nebūtu dotas iespējas piedalīties pasākumos, ja nav pamattiesību.…
Teleoloģiskā interpretācija Katra tiesību norma un uz tās pamata prognozētais tiesiskais regulējums ir vērsts uz kādu mērķi, pareizāk, uz šī mērķa sasniegšanu. Teleoloģiskā iztulkošana ir vissarežģītākā metode ar augstāko abstrakcijas un asociatīvo sakaru pakāpi. Tai pēc būtības jāveic zinātniskā prognozēšana, noskaidrojot, ko likumdevējs būtu gribējis teikt jaunajos apstākļos. Šā likuma uzdevums ir noteikt bērna tiesības, brīvības un to aizsardzību, ņemot vērā, ka bērnam kā fiziski un intelektuāli nenobriedušai personai vajadzīga īpaša aizsardzība un gādība. Šis likums regulē arī pamatnosacījumus, saskaņā ar kuriem kontrolējama bērna uzvedība un nosakāma viņa atbildība, tas reglamentē vecāku un citu fizisko un juridisko personu, kā arī valsts un pašvaldību tiesības, pienākumus un atbildību par bērna tiesību nodrošināšanu, nosaka bērna tiesību aizsardzības sistēmu un tās darbības tiesiskos principus. Bērna tiesību aizsardzība ir valsts politikas sastāvdaļa. Valsts un pašvaldības organizē un kontrolē bērna tiesību aizsardzību visā valsts teritorijā. 50.1 panta likumdevēja mērķis ir aizsargāt bērna drošību, kā arī viņa veselības un dzīvības maksimālu aizsardzību. Sevišķu uzmanību veltot publisku pasākumu vai bērniem pieejamu publisku izklaides, sporta vai atpūtas vietu apmeklējumu, bruņotu konfliktu, ugunsgrēku vai citu ārkārtas situāciju laikā (Bērnu tiesību aizsardzības likuma 4.panta (5) daļa).
- Juridiskā analīze un teksta rakstīšana
- Juridisko tekstu analīze un rakstīšana
- Laulības līguma analīze. Reorganizācijas līgums
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Juridisko tekstu analīze un rakstīšana
Конспект для университета3
-
Laulības līguma analīze. Reorganizācijas līgums
Конспект для университета4
-
Juridiskās tehnikas paņēmieni. Līdzekļi un noteikumi normatīvajos aktos
Конспект для университета3
-
Ģimenes tiesības. Mājas darbs Juridiskajā koledžā
Конспект для университета2
-
Latvijas valsts formas un valsts funkcijas analīze
Конспект для университета17