-
Juridiskā un sociālā psiholoģija
Nr. | Название главы | Стр. |
1. | biļete | 1 |
1. | Atmiņas procesi un attīstība | 1 |
2. | Līderība, līderības tipoliģija | 4 |
2. | biļete | 6 |
1. | Rakstura akcentuācija | 6 |
2. | Konfliktu atrisināšanas sistēma | 11 |
3. | biļete | 15 |
1. | Verbālā komunikācija | 15 |
2. | Deviantās uzvedības mehānismi un tipi | 17 |
4. | biļete | 23 |
1. | Lēmuma pieņemšanas un izpildes psiholoģija (7.biļete 2.jaut) | 23 |
2. | Psihiskā un fiziskā alkoholiskā atkarība | 24 |
5. | biļete | 26 |
1. | Jurista profesiogramma | 26 |
2. | Psihiskā un fiziskā narkotiskā atkarība | 27 |
6. | biļete | 31 |
1. | Stresa sintoniskais modelis | 31 |
2. | Agresivitātes un vardarbības cēloņi | 32 |
7. | biļete | 33 |
1. | Ķermeņa valoda | 33 |
2. | Lēmuma pieņemšanas un izpildes psiholoģija | 36 |
8. | biļete | 38 |
1. | Sosiāpsiholiģiskie vadīšanas stili un metodes | 38 |
2. | Emocionālo pārdzīvojumu formas | 40 |
9. | biļete | 43 |
1. | Apspriežu psiholiģiski-pedagoģiskā sagatavošana un realizācija | 43 |
2. | Masu psiholoģiskās izpausmes | 45 |
10. | biļete | 48 |
1. | Prasības kā psiholoģiski-pedagoģiskais līdzeklis savstarpējo attiecību regulēšana | 48 |
2. | Pedagoģiskā akmeoloģija | 49 |
1.biļete
1.Atmiņas procesi un attīstība.
Pamatā darbu ar atmiņu var iedalīt trīs fāzēs: kodēšana – saglabāšana – aktualizēšana. Atmiņa ir spēja saglabāt un atcerēties iepriekšējo pieredzi. Atmiņa kā psihiskais process ietver sevī vairākus atsevišķus procesus – iegaumēšanu, saglabāšanu, informācijas meklēšanu, atcerēšanos un aizmiršanu. Tieši atmiņa ir tā, kas cilvēkam ļauj būt tam, kas viņš ir. Tā dod iespēju darboties apkārtējā pasaulē.Atmiņas procesi, kā arī atmiņas attīstība gan atkarībā no vecuma, gan atkarībā atmiņas trenētības pakāpes.
1. Pēc informācijas ilguma:
Sensorā atmiņa- atmiņa ir redzes, dzirdes sensoro pēdu īslaicīga saglabāšana, kas pieejama turpmākajai kognitīvai apstrādei,tā uzkrāj informāciju receptoru līmenī. Informācijas glabāšanas ilgums ir apmēram viena sekundes ceturtdaļa. Sensorās atmiņas apjoms ir liels, jo informācija pienāk nepārtraukti. – 0.1 sek.
Īslaicīgā atmiņa-tā nodrošina informācijas noturēšanu 1 – 20 minūtes. Šajā laikā informācija tiek izvērtēta: daļa informācijas pāriet ilgstošajā atmiņā, daļa tiek dzēsta. Īstermiņa atmiņa darbojas pēc rindas principa – t.i., ja jaunajam objektam pietrūkst vietas, tas pārklāj objektu, kurš visilgāk jau atradies atmiņā. Ilgtermiņa atmiņa nodrošina sekojošas funkcijas: objektu atpazīšanu un to saistību ar laiku, vietu un citiem objektiem. 1-20 min.
Ilgstošā atmiņa-informācijas uzglabāšanas apjoms un ilgums ir atkarīgs no katras personas individuālajām īpašībām. visu dzīvi
Operatīva – uz darbības laiku.
2. Pēc informācijas grupēšanas pazīmēm:
Mehāniskā atmiņa- attiecas uz ikdienas pielietojamību un ir saistīta ar jaunu faktu, notikumu un materiālu atcerēšanos. Tā ietver gan epizodiskas atmiņas par notikumiem, laiku un personām, kas ar to saistītas, gan semantisku atmiņu (vispārējas zināšanas – tādas kā vārda vai jēdziena nozīme, asociācijas). Mehāniskā atmiņa ir atkarīga no hipokampa un blakusesošo apgabalu un vidussmadzeņu kā vienota veseluma kopsadarbības. Tā ir atmiņas forma, ko cilvēki lieto, lai atsauktu atmiņā faktus apzināti un tīši, un tādēļ to sauc par apzināto jeb tiešo atmiņu. Mehāniskā atmiņa ir ātra, tā ne vienmēr ir precīza, uzskata, ka šī atmiņa ļauj personai veidot ārējās pasaules modeli, un šajā gadījumā tas ir patiess vai maldīgs. Labs piemērs deklaratīvās atmiņas darbībai ir spēja atpazīt notikušu situāciju – to sauc arī par pazīšanas atmiņu. Šī atmiņa ir traucēta amnestiskiem pacientiem, kuriem atrod bojājumu hipokampa rajonā.
Loģiskā atmiņa- tā ir spēja no atsevišķu parādību vērošanas atrast vispārīgas likumības, izdarīt pareizus secinājumus.
3. Pēc iegaumēšanas mērķa:
Tieša atmiņa-ir apzināts mērķis informāciju iegaumēt, tāpēc tiek izmantota griba un dažādi paņēmieni, lai iegaumētu.
Netiešā atmiņa- ir apzināts mērķis iegaumēt, bet darbības procesā ir notikusi iegaumēšana.
4. Pēc maņu orgāniem:
Redzes atmiņa-ja skatāmais priekšmets pēkšņi izzūd, piem., tas tiek aizklāts, tad acī attēls saglabājas vēl vismaz sešas simtdaļas sekundes
Dzirdes atmiņa- atceramies skaņas, kā arī atpazīstam jau dzirdētās.
Taustes atmiņa- pēc taustes atšķiram priekšmetus pēc to formas.
Ožas atmiņa- atpazīstam smaržas, ar kurām jau esam sastapušies.
Garšas atmiņa- atpazīstam ēdienu.…
1.biļete 1 1.Atmiņas procesi un attīstība. 1 2.Līderība, līderības tipoliģija. 4 2.biļete 6 1.Rakstura akcentuācija 6 2 Konfliktu atrisināšanas sistēma 10 3.biļete 14 1.Verbālā komunikācija 14 2.Deviantās uzvedības mehānismi un tipi 16 4.biļete 21 1. Lēmuma pieņemšanas un izpildes psiholoģija (7.biļete 2.jaut) 22 2.Psihiskā un fiziskā alkoholiskā atkarība 22 5. biļete 24 1. Jurista profesiogramma 24 2.Psihiskā un fiziskā narkotiskā atkarība 26 Reibuma simtomi: 28 6.biļete 29 1.Stresa sintoniskais modelis 29 2.Agresivitātes un vardarbības cēloņi 30 7.biļete 31 1. Ķermeņa valoda 31 2.Lēmuma pieņemšanas un izpildes psiholoģija 33 8. biļete 35 1.Sosiāpsiholiģiskie vadīšanas stili un metodes. 35 2.Emocionālo pārdzīvojumu formas 37 9. biļete 40 1.Apspriežu psiholiģiski-pedagoģiskā sagatavošana un realizācija 40 2.Masu psiholoģiskās izpausmes 42 10. biļete 45 1.Prasības kā psiholoģiski-pedagoģiskais līdzeklis savstarpējo attiecību regulēšana 45 2.Pedagoģiskā akmeoloģija 46
- Juridiskā un sociālā psiholoģija
- Pētīšanas metodes psiholoģijā
- Pētīšanas metodes psiholoģijā
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Sociālās attīstības modeļi
Конспект для университета76
Оцененный! -
Entonijs Gidenss
Конспект для университета3
-
Juridiskā un pārvaldes psiholoģija
Конспект для университета23
-
Ieskats psiholoģijā
Конспект для университета7
-
Psiholoģijas eksāmena atbildes
Конспект для университета22