-
Kā analizēt dzejoli?
1.Nosauciet un raksturojiet dzejoļa motīvu.
Motīvs(tulkojumā no latīņu val. Movere- iedarbināt,kustināt) :
1)Attēlotā dzīves parādība.
2)Daiļdarba elements, kas saistīts ar tēmu, taču ne tik plašs. Motīva pazīme ir atkārtošanās darbā. Dažkārt to sauc par vadmotīvu, vai caurviju motīvu.
3)Iemesls vai apstāklis, kas rosina veikt darbību, vai pamato kādu uzskatu.
4)Liriskā daiļdarbā atklātais emocionālais pārdzīvojums.
Motīvs jānosauc jūtu līmenī, precīziem vārdiem un to pēc tam paskaidrojot!
Aprakstīt liriskā es piedzīvoto jūtu pasaulē,kā jūtas viņš un ko jūt liriskā es sirds.Ko pārdzīvo rakstnieka radītais tēls. Nedrīkst rakstīt: „ rakstnieks pārdzīvo”, jāraksta: „ liriskais tēls”, „liriskais es”, vai arī „ rakstnieka radītais tēls” pārdzīvo...
1.Raksurojiet dzejoļa kompozīciju, panta formu, ritmu.
Kompozīcija (tulkojumā no latīņu val. Compositio – salikums,uzbūve). Literārā darba uzbūve dažādu elementu izkārtojums un savstarpējais sakars.
1)Lirikā kompozīcijas pamatā ir noteikts dzejisko priekšstatu izkārtojums.
2)Kompozīcijas pamatfunkcija ir mērķtiecīgs dažādu elementu izkārtojums.
3)Viens no kompozīcijas aspektiem ir laiks un telpa(mākslinieciskais laiks un telpa).
Laiks var būt:
a)Hronoloģiskais(vēsturiskais)- notikums seko notikumam, no pagātnes , caur tagadni , uz nākotni.
b)Mītiskais (cikliskais,mūžīgais) – pakļauts dabas ritmiem, gada laiku maiņām, saistīts ar atkārtojumu.
c)Psiholoģiskais (subjektīvais) – saistīts ar cilvēka individuālo laika izjūtu, kas neatbilst objektīvam laikam.…
Kā analizēt dzejoli? 1.Nosauciet un raksturojiet dzejoļa motīvu. 2.Raksturojiet dzejoļa liriskā es pārdzīvojumu. 3.Raksturojiet dzejoļa kompozīciju, panta formu, ritmu. 4.Raksturojiet dzejoļa tēlus. 5.Raksturojiet dzejolī izmantotos mākslinieciskās izteiksmes līdzekļus. Motīvs(tulkojumā no latīņu val. Movere- iedarbināt,kustināt) : 1)Attēlotā dzīves parādība. 2)Daiļdarba elements, kas saistīts ar tēmu, taču ne tik plašs. Motīva pazīme ir atkārtošanās darbā. Dažkārt to sauc par vadmotīvu, vai caurviju motīvu. 3)Iemesls vai apstāklis, kas rosina veikt darbību, vai pamato kādu uzskatu. 4)Liriskā daiļdarbā atklātais emocionālais pārdzīvojums. Motīvs jānosauc jūtu līmenī, precīziem vārdiem un to pēc tam paskaidrojot! Kompozīcija (tulkojumā no latīņu val. Compositio – salikums,uzbūve). Literārā darba uzbūve dažādu elementu izkārtojums un savstarpējais sakars. 1)Lirikā kompozīcijas pamatā ir noteikts dzejisko priekšstatu izkārtojums. 2)Kompozīcijas pamatfunkcija ir mērķtiecīgs dažādu elementu izkārtojums. 3)Viens no kompozīcijas aspektiem ir laiks un telpa(mākslinieciskais laiks un telpa). Laiks var būt: a)Hronoloģiskais(vēsturiskais)- notikums seko notikumam, no pagātnes , caur tagadni , uz nākotni. b)Mītiskais (cikliskais,mūžīgais) – pakļauts dabas ritmiem, gada laiku maiņām, saistīts ar atkārtojumu. c)Psiholoģiskais (subjektīvais) – saistīts ar cilvēka individuālo laika izjūtu, kas neatbilst objektīvam laikam. Telpa var būt: a)Atvērta (dabas telpa). b)Noslēgta (sadzīves telpa). Tēlainās izteiksmes līdzekļu tabula!!! Dzejas teksta analīzes paraugs.
- Dzejoļa analīze jaunās kritikas stilā O.Vācieša dzejolim "Piezvani"
- Kā analizēt dzejoli?
- Kā analizēt lugu
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Kā analizēt lugu
Конспект для средней школы2
-
Dzejoļa analīze jaunās kritikas stilā O.Vācieša dzejolim "Piezvani"
Конспект для средней школы3
-
Jaunā kritika Imanta Ziedoņa dzejolī "Kā svece deg"
Конспект для средней школы4
-
Strukturālisms J.Auziņa dzejolī "Ikviens mēs pasaulē ejam"
Конспект для средней школы2
-
Analīze Imanta Ziedoņa dzejolim "Stūre"
Конспект для средней школы1