1.temats Ievads komerctiesībās
1.Kursa mērķis un metode.
Komerctiesības pamatā attīstījušās no Civiltiesībām, balstoties uz komercattiecību specifiku. Paredzētas plašai piemērošanai jebkuru tiesību subjektu starpā.
Attīstoties tirdzniecībai, tā kļuva profesionāla. C/ties uzdevums – aizsargāt puses. Tomēr pārlieku liela aizsardzība traucē darboties. Nošķeļ komerctiesības, tās vienkāršo, ar mērķi paātrināt komerctiesisko apgrozību. Komerctiesībām jānodrošina dinamiskums, salīdzinājumā ar C/ties. Bet līdz ar to palielinās risks. Risks rodas ātruma dēļ – vairāk darījumu, nepazīstami partneri, kontraģenti. Lai novērstu risku ieviests komercreģistrs.
2.Komerctiesību jēdziens un piemērošana:
a)komerctiesību regulējuma priekšmets;
Normas piemērojamas uz subjektiem, uz darbību. Ja subjekts nav komersants – piemērojams CL.
Komerctiesību mērķis – paātrināt apgrozību komerctiesībās. Līdz ar to norma jāinterpretē tā, lai tā paātrinātu apgrozību.
Komerctiesību uzdevums – aizsargāt trešās personas.
b)komerctiesību vieta privāttiesību sistēmā un saikne ar vispārējām civiltiesībām;
C/ties un komerctiesības ir 1 medaļas 2 puses. Komerctiesības kopā ar C/ties. privātās tiesības. C/ties ir privāttiesību vispārīgā daļa; komerctiesības – speciālā. Komerctiesībām speciālās normas. Normu kolīziju gadījumos komerctiesību normas pārspēj civiltiesību normas.…